خانه / خبرها / نظامیان اوکراین در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه به حالت آماده‌باش در آمدند

نظامیان اوکراین در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه به حالت آماده‌باش در آمدند

رئیس جمهور اوکراین به نیروهای نظامی این کشور در نزدیکی شبه جزیره کریمه دستور آماده باش صادر کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس‌تی‌وی، “پترو پروشنکو” رئیس جمهوری اوکراین به همه یگان‌های نظامی این کشور در نزدیکی شبه جزیره کریمه و منطقه دونباس دستور داد تا در بالاترین حالت آماده باش رزمی باشند.

وی روز پنجشنبه در دیدار با مقامات امنیتی و دفاعی اوکراین در شهر کی‌یف دستور آماده باش نیروهای نظامی در مناطق شرقی این کشور را صادر کرد.

آماده باش نظامی اوکراین در مرزهای شرقی‌اش در حالی صورت گرفته است که سرویس امنیتی فدرال روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حمله برنامه‌ریزی شده اوکراین به شبه جزیره کریمه را خنثی کرده است.

این بیانیه می‌افزاید در این حمله که در اوایل هفته جاری (شنبه-یکشنبه) روی داده است، یک سرباز و یک مامور سرویس امنیتی فدرال روسیه کشته شدند.

سرویس امنیتی فدرال روسیه با «تروریستی» خواندن این اقدام گفت هدف از آن بی ثبات کردن وضعیت سیاسی-اجتماعی منطقه در آستانه آماده‌سازی برای برگزاری انتخابات بوده است.

همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه اوکراین را به استفاده از تاکتیک‌های تروریستی به منظور بی ثبات کردن شبه جزیره کریمه متهم کرد.

پوتین همچنین روز پنج شنبه با اعضای شورای امنیتی روسیه دیدار و درباره اقدامات ضروری در شبه جزیره کریمه به منظور مقابله با تهدیدهای بالقوه گفتگو کرد.

اوله اسلوبودیان، سخنگوی نیروهای گارد مرزی اوکراین روز پنج شنبه گفت روسیه در روزهای اخیر نیروهای نظامی بیشتری را که مجهز به تجیهزات مدرن هستند، در شبه جزیره کریمه و نزدیک مرزهای اوکراین مستقر کرده است.

وی گفت: «ما به صراحت می‌توانیم بگوییم که نیروهای روسی که از ماه مارس در آنجا مستقر بودند، اکنون با نیروهای دیگر جایگزین شده‌اند.»

وی افزود: «این نیروها با تجهیزات مدرن‌تری می‌آیند و یگان‌های هوابرد نیز مستقر شده‌اند. در روزهای اخیر ما شاهد تقویت این یگان‌ها در مرزها هستیم. تعداد آنها نیز افزایش یافته است.»

شبه جزیره کریمه در پی بحران در اوکراین و برگزاری همه پرسی در سال ۲۰۱۴، با اکثریت آراء از این کشور جدا شد و به فدراسیون روسیه ملحق شد.

در پی برگزاری این همه پرسی، روابط روسیه با کشورهای غربی تیره شد. امریکا و متحدان اروپایی آن مسکو را به بی‌ثبات کردن اوکراین متهم می‌کنند و تحریم‌هایی را علیه چهره‌های شاخص روس و طرفدار روسیه اعمال کرده‌اند؛ مسکو اما دست داشتن در بحران اوکراین را به شدت رد کرده است.

از سوی دیگر کرملین نیز بارها ناتو را به دلیل گسترش حضور نظامی نزدیک مرزهای روسیه مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرده است که «چنین اقدامی، تهدیدی برای صلح منطقه‌ای و بین المللی است.»

خبر گزاری تسنیم

۱۱ اگست ۲۰۱۶

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*