خانه / خبرها / داعش افغانستان، تصاویر تسلیحات آمریکایی به غنیمت گرفته شده را منتشر کرد

داعش افغانستان، تصاویر تسلیحات آمریکایی به غنیمت گرفته شده را منتشر کرد

گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش)، تصاویری از سلاح‌ها و تجهیزات نیروهای ارتش آمریکا را منتشر کرده که گفته می‌شود بعد از درگیری در ولایت ننگرهار افغانستان به دستشان افتاده است.

در این تصاویر از جمله کارت شناسایی سربازی به نام رایان لارسون، به چشم می‌خورد.

دیگر تجهیزاتی که در این عکس‌ها به چشم می‌خورد، موشک‌انداز قابل حمل، بی‌سیم و نارنجک‌هایی هستند که معمولا در ارتش افغانستان به کار نمی‌روند.

آمریکا با اینکه تایید می‌کند که سلاح از دست داده است تاکید می‌کند که هیچ سربازی به دست داعش اسیر نشده است.

وبسایتی که این عکس‌ها را منتشر کرده مدعی است که این تجهیزات در درگیری نیروهای افغان با داعش در ولایت ننگرهار به دست این گروه افتاده است. اطلاعیه ارتش آمریکا اما از تحقیق آمریکایی‌ها برای به دست آوردن زمان دقیق حکایت می‌کند.

ران فلسویگ، از سخنگویان ارتش آمریکا، در بیانیه‌ای که روز یکشنبه منتشر کرده می‌گوید سرجوخه لارسون، یکی از کسانی بوده که همراه با ارتش افغانستان مشغول عملیات مشترک بودند. او نوشته که کارت شناسایی آقای لارسون و تسلیحات در عملیاتی مشترک جا گذاشته شده بود.

پیشتر فرماندهان ارتش آمریکا اعلام کرده بودند که در عملیاتی در ماه گذشته میلادی در ولایت ننگرهار، پنج سرباز مجروح شده بودند اما هنوز معلوم نیست که آیا این تجهیزات در همان زمان به دست داعش افتاده یا در وقتی دیگر.

عملیات ننگرهار بعد از آن انجام شد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، اجازه مشارکت بیشتر ارتش این کشور را در افغانستان صادر کرد.

هنوز معلوم نیست چرا نیروهای آمریکایی مجبور به خروج فوری از منطقه شده‌ بودند و ناگزیر وسایلشان را جا گذاشته‌اند. سوال بی‌پاسخ دیگر این است که آیا نفوذ داعش در این منطقه مرزی با پاکستان، دست کم گرفته شده است.

ماه پیش حمله‌ای انتحاری به تظاهرات “جنبش روشنایی” منجر به کشته شدن هشتاد نفر شد و داعش مسئولیت آن حمله را پذیرفت. به گفته منابع دستگاه امنیتی افغانستان، حمله کنندگان از ولایت ننگرهار آمده بودند.

هفتم اگست ۲۰۱۶

منبع : بی بی سی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*