خانه / خبرها / نیروهای آمریکایی علیه داعش در اروپا حضور دارند
U.S. President Barack Obama holds a news conference at the Pentagon in Arlington, Virginia, U.S. August 4, 2016. REUTERS/Jonathan Ernst - RTSL3Y1

نیروهای آمریکایی علیه داعش در اروپا حضور دارند

باراک اوباما رئيس جمهور آمریکا، شامگاه روز جمعه اعلام کرد که نیروهایی از کشورش برای مقابله با گروه داعش در اروپا حضور دارند.

اوباما در کنفرانسی خبری در وزارت دفاع افزود که داعش داعش همچنان در عملیات خود از عراق به سمت دیگر نقاط جهان در حال گسترش است. او گفت که داعش عملیات های خود را از گروه القاعده الهام می گیرد.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال گفت که نسبت به تلاش های صورت گرفته برای مقابله با این گروه افراط گرا خرسند است. او گفت که تاکنون ۱۴ هزار پرواز علیه مواضع داعش صورت گرفته است.

باراک اوباما با بیان این که حملات ائتلاف به رهبری آمریکا علیه این گروه افراطی در عراق و سوریه دقیق‌تر شده است، گفت با وجود آن که حملات علیه داعش را تشدید کرده ایم، اما با توجه به استفاده آنها از مردم به عنوان سپر انسانی، نهایت تلاش خود را می کنیم تلفات غیرنظامیان در کمترین سطح باشد.

رئيس جمهور آمریکا ارسال پول نقد به ایران در مقابل آزادی گروگانهای آمریکایی را رد کرد و گفت که اگر چنین موردی اتفاق می افتاد، آمریکایی ها برای دست یابی به پول هدف قرار خواهند گرفت. او گفت که بازرسی از مواضع هسته ای ایران ادامه دارد.

اوباما همچنین نسبت به فعالیت های نظامی روسیه در سوریه جهت دفاع از بشار اسد، ابراز نگرانی کرد و از مسکو خواست جهت دست یابی به راه حلی برای پایان دادن به بحران، با واشنگتن همکاری کند.

رئيس جمهور آمریکا تاکید کرد که رژیم سوریه همچنان به حملات خود علیه غیر نظامیان ادامه می دهد و از ارسال کمک ها به مناطق محاصره شده جلوگیری می کند.

۰۸٫۰۸٫۲۰۱۶

خبر رسانیی العربی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*