خانه / خبرها / طالبان تصاویری از سربازان ‘تسلیم‌شده’ در هلمند را منتشر کردند

طالبان تصاویری از سربازان ‘تسلیم‌شده’ در هلمند را منتشر کردند

گروه طالبان با پخش تصاویر ویدئویی مدعی شده که دهها سرباز ارتش ناپدید شده ارتش در ولایت هلمند در جنوب افغانستان به این گروه پیوسته‌اند.

طالبان پریروز (۱۰ اسد/مرداد) مدعی شده بودند که ۴۶ سرباز در ولسوالی نادعلی به این گروه پیوسته‌اند و حالا مدعی شده‌اند که این ویدئو آن‌ها را نشان می‌دهد.

شمار آن‌ها در این ویدئو مشخص نیست. افراد جوانی که در این ویدئو دیده می‌شوند، لباس شخصی دارند و ظاهراً یکی از آنها زخمی است. طالبان در این ویدئو می‌گویند که آن‌ها را به “محل امنی” منتقل می‌کنند.

اما عمر زواک، سخنگوی والی هلمند، به بی‌بی‌سی گفته که هنوز ارگان‌های دولتی تایید نکرده‌اند که سربازان ارتش به گروه طالبان پیوسته باشند، ولی افزود در محلی که ارتباط مخابراتی سربازان قطع شده و ظاهراً در محاصره طالبان درآمده‌اند، عملیات نظامی ادامه دارد.

آقای زواک دیروز به بی‌بی‌سی گفته بود که شمار نامعلومی از سربازان ارتش ناپدید شده و ارتباط مخابراتی با آنها قطع شده، ولی پیوستن آنها به طالبان را تکذیب کرده بود.

این در حالی است که گزارش‌ها حاکی است که جنگ بین ستیزه‌جویان طالبان با نیروهای دولتی در اطراف مرکز ولسوالی نادعلی به شدت ادامه دارد.

عمر زواک گفت که طالبان در دو طرف مرکز ولسوالی نادعلی موضع گرفته و تلاش دارند پیش‌روی کنند اما نیروهای دولتی مانع شده‌اند.

طالبان گفته‌اند که راه منتهی به این مرکز را قطع کرده‌اند، ولی آقای زواک گفت که راههای منتهی به مرکز نادعلی باز است.

هر دو طرف درگیری از نبرد شدید در روستایی موسوم به “چاه انجیر”، در جنوب شرق مرکز نادعلی، خبر داده و مدعی وارد کردن تلفات به طرف مقابل در این محل شده‌اند.

دفتر مطبوعاتی ولایت هلمند گفته که در “عملیات پاکسازی” در این روستا ۱۱ شورشی کشته و ۱۳ عضو دیگر طالبان زخمی شده‌اند. ولی طالبان مدعی شده اند که در این نبرد ۱۲ سرباز پلیس کشته و زخمی شده اند.

در همین رابطه ژنرال محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به بی بی سی گفت که طالبان “دروغ پراکنی” می‌کند و افزود که نیروهای دولتی چه در این منطقه و چه در مناطق دیگر موفقیتهایی داشته‌اند.

منابع دولتی همچنین گفته‌اند که در اثر حملات هوایی علیه مواضع طالبان، دست کم ۱۵ عضو دیگر طالبان، از جمله یک فرمانده آنها کشته شده‌اند.

درگیری در نادعلی از سه روز پیش آغاز شده و ظاهرا از دیروز به دنبال افزایش شمار نیروهای دولتی در این منطقه شدت یافته است.

به گفته سخنگوی والی، دلیل عدم تاثیر سریع افزایش نیروها بر وضعیت نبرد، بمبگذاری طالبان در راهها و دقت این نیروها برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان است.

۰۳٫۰۸٫۲۰۱۶

منبع : بی بی سی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*