خانه / خبرها / احتمال برگزاری رزمایش مشترک نظامی ایران و روسیه

احتمال برگزاری رزمایش مشترک نظامی ایران و روسیه

رسانه های روسیه از بررسی افزایش همکاری‌های نظامی روسیه و ایران میان مقامات دو کشور، از جمله احتمال برگزاری تمرینات مشترک نظامی خبر داده‌اند.

روزنامه روسی ایزوستیا می گوید سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه پس از گفت‌و‌گو با رئیس هیئت ایرانی که برای شرکت در مسابقات بین المللی نظامی در روسیه به این کشور سفر کرده، گفته است که مسکو و تهران در مورد گسترش همکاری های نظامی توافق کرده اند.

سرتیپ ولی مدنی، فرمانده نیروهای ایران و سرپرست هیئت ایرانی در این مسابقات گفته است “ایران و روسیه از امکانت بالقوه لازم برای گسترش همکاری های دوجانبه در بخش نظامی برخوردار هستند.”

روزنامه ایزوستیا همچنین به نقل از یک منبع آگاه از احتمال برگزاری رزمایش مشترک نظامی میان ایران و روسیه خبر داده است.

کارشناسان روس می گویند که این توافق ها به معنای آمادگی دو کشور برای اقدامات مشترک نظامی است زیرا دو کشور در خاورمیانه و آسیای مرکزی با تهدیداتی مشترک رو به رو هستند.

این کارشناسان همچنین به جنبه اقتصادی توافقات نظامی ایران و روسیه اشاره کرده اند. آن ها می گویند که پس از توافق جامع هسته ای که به تدریج محدودیت های خرید تسلیحات مختلف، توسط ایران برداشته خواهد شد و این کشور نه تنها علاقه‌مند به خرید تسلیحات بلکه علاقه‌مند به تکنولوژی های نظامی روسیه و آموزش متخصصان نظامی اش در روسیه است.

به گفته کارشناسان روس ارزش قراردادهای همکاری نظامی ایران و روسیه می تواند به ده ها و حتی صد میلیارد دلار برسد.

روسیه درحال حاضر میزبان مسابقات بین‌المللی نظامی است که روز شنبه (۹ مرداد) آغاز شد و در آن نمایندگان حدود بیست کشور شرکت دارند.

۰۲٫۰۸٫۲۰۱۶  بی بی سی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*