خانه / خبرها / دیدار هیئت نظامی پاکستان با مقام‌های افغان و ناتو

دیدار هیئت نظامی پاکستان با مقام‌های افغان و ناتو

یک هیئت نظامی پاکستان روز سه شنبه با مقام‌های افغان و مقام‌های مأموریت حمایت قاطع ناتو در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت دفاع ملی هدف از بازدید این هیئت پاکستانی را از کابل، ادامه نشست‌های سه جانبه افغانستان، پاکستان و مأموریت حمایت قاطع در بارۀ از میان برداشتن چالش‌ها به ویژه فعالیت‌های هراس‌افگنان در امتداد مرزهای دو کشور می‌داند.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی در این باره گفت: «این نشست‌های سه جانبه در گذشته‌ها نیز انجام شده اند. انتظار می‌رود که مقام‌های امنیتی دو کشور در این گفت‌وگوهای سه جانبه با مقام‌های مأموریت حمایت قاطع در بارۀ سوء تفاهم‌های مرزی میان دو کشور گفت‌وگو کنند.»

آگاهان حل اختلاف‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان را در گرو همکاری صادقانه اسلام آباد در پیکار با هراس افگنی در بخش های مرزی می دانند.

سید فرهاد هاشمی آگاه مسایل سیاسی اظهار داشت: «از بین بردن تیره گی در روابط افغانستان و پاکستان و حل اختلاف‌ها در باره مسایل مرزی نیازمند آنست که دو کشور علت های این مشکلات را به گونه واقعی ریشه یابی کنند تا بار دیگر اختلاف به وجود نیاید.»

نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان ماه پیش پس از تنش‌ها بر سر ایجاد یک دروازه از سوی نیروهای مرزی پاکستان در تورخم باهم درگیر شدند. این درگیری‌ها که برای دو طرف تلفاتی در پی داشت، سبب شد که وزیر خارجه افغانستان و مشاور روابط خارجی نخست وزیر پاکستان در حاشیۀ نشست شانگهای در ازبکستان روی ایجاد یک راهکار برای حل این اختلاف‌ها توافق کنند.

سه شنبه ۵ اسد ۱۳۹۵
نوشته شده توسط Mir Abed Joyenda

طلوع نیوز

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*