خانه / خبرها / بی حرمتی بزرگ به مردم افغانستان

بی حرمتی بزرگ به مردم افغانستان

بانکی مون دبیرکل سازمان ملل متحد و تادامیچی یاماماتو نماینده ملل متحد حمله تروریستی در مظاهره صلح آمیز کابل را شدیدا محکوم کردند. و این حمله را جنایت و بی حرمتی بزرگ به مردم افغانستان خواندند .

در اعلامیه ای که از سوی دفتر دبیر کل سازمان ملل متحد به نشر رسیده این حمله یک «بی حرمتی» بزرگ و غیر قابل توجیه و «جنایت شنیع» خوانده شده آمده که این حمله شماری از شهروندان را که بگونه مسالمت آمیز حقوق اساسی انسانی شان را تمثیل می کردند هدف قرار داده است.

در اعلامیه دیگری که از سوی یوناما یا دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان به نشر رسیده گفته شده که هر حمله عمدی که افراد ملکی را به صورت گروهی مورد هدف قرار دهد جنایت جنگی پنداشته می شود.

سازمان ملل متحد با اعلام همدردی با خانواده های آسیب دیده و همبستگی با حکومت افغانستان خواستار به محاکمه کشانیده شدن عامل این رویداد شده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

به دنبال این حمله حکومت امروز را ماتم ملی اعلام کرد و وزارت داخله افغانستان برگزاری اجتماعات و تظاهرات را تا ده روز دیگر ممنوع اعلام کرد.

این حمله واکنش های جهانی را در پی داشت که جامعه بین المللی به شمول امریکا، ایران، هند و شماری از کشورهای دیگر این حمله را شدیدا محکوم کردند.

به نقل از پایگاه اینترنتی کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  نیز در پی انفجار کابل به رئیس جمهور افغانستان تسلیت گفت.

پوتین به شدت این جنایت وحشتناک را محکوم کرد و بر آمادگی روسیه برای همکاری بیشتر با مقامات افغانستان و مردم این کشور در مبارزه با تمامی اشکال تروریسم تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین همچنین مراتب همدردی و حمایت خود را به خانواده های قربانیان این حادثه تروریستی اظهار داشت .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*