خانه / دانش / آموزش و پرورش / ۹۰۰ بورس تحصیلی در مقطع لیسانس و ۷۲۰ بورس در مقطع ماستری

۹۰۰ بورس تحصیلی در مقطع لیسانس و ۷۲۰ بورس در مقطع ماستری

تفاهم‌نامه‌ وزارت‌تحصیلات عالی با بنیاد آسیایی؛ ۹۰۰ دانشجو بورسیه خواهند شد

وزارت تحصیلات عالی کشور از عقد قرار داد با بنیاد آسیایی که در زمینه بهبود وضع آموزشی و تحصیلات عالی در کشور های آسیایی فعالیت می کند خبر داده که مطابق آن برای ۹۰۰ دانشجو بورسیه داده می‌شود.

فیصل امین سخنگوی وزارت تحصیلات عالی کشور در مورد این تفاهم‌نامه گفته است: این بنیاد با جنبه‌های اجرایی پروژه‌های تطبیقی سعی در تسهیل آموزش زنان در داخل افغانستان کرده است.

به گفته سخنگوی وزارت تحصیلات عالی ، این وزارت با امضای این قرار داد سعی دارد تا وضعیت تحصیل زنان را در کشور بهبود بخشد.

فیصل امین گفته است: یکی از اهداف امضای این تفاهم‌نامه اخذ  ۹۰۰ بورس تحلیلی در مقطع لیسانس و ۷۲۰  بورس  در مقطع ماستری می باشد

همچنان به گفته سخنگوی وزرات تحصیلات عالی هدف دیگر این تفاهمنامه  ظرفیت سازی در داخل خود وزارت عالی تحصیلات می‌باشد به خصوص که در سه ریاست مهم این وزارت، ریاست کمیته کانکور، ریاست ارتباط خارجی و ریاست بورسیه داخل کشور، می‌باشد.

فیصل امین  در مورد عملی شدن این تفاهم‌نامه گفته است : ۳۰ درصد از بورسیه در ماه سپتامبر ۲۰۱۶  برای ۲۱۶  دانشجو از  دانشگاهای خصوصی انتخاب شود و جمع شرکت کننده های امتحان کانکور که نمرات آنها از ۱۵۱ تا ۱۸۹ باشند، انتخاب می‌شوند.

وی در ادامه افزوده است که تعداد ۵۰۴ نفر باقی مانده آن در سال ۲۰۱۷  انتخاب  خواهند شد.

در مقطع ماستری نیز ۱۸۰ نفر در سال ۲۰۱۷ در دانشگاه های معتر هندوستان  فرستاده شده و مشغول به تحصیل خواهند شد.

همچنان آقای امین گفته است سعی می‌شود که در قسمت انتخاب رشته‌هایی که قرار است برای آنها بورسیه داده شود  رشته‌هایی در نظر گرفته شود که جامعه‌ای امروز افغانستان به آن نیاز داشته باشند.

نویسنده/ تهیه کننده: آمنه واحدی

منبع : خبر گزاری افق

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*