خانه / خبرها / طیاره جنگی نسل ششم روسیه چگونه خواهد بود؟
طیاره جنگی نسل ششم روسیه
طیاره جنگی نسل ششم روسیه

طیاره جنگی نسل ششم روسیه چگونه خواهد بود؟

طیاره جنگی نسل ششم روسیه که اولین پرواز آن پس از سال ۲۰۲۰ انجام خواهد شد،( مافوق سرعت صوت)دارای ۵ برابرسرعت صوت خواهد بود.

ولادیمیر میخایلوف، رئیس هواپیما های نظامی در شرکت متحده هواپیما سازی روسیه ضمن اعلام این مطلب گفت:” نمونه آزمایشی هواپیمای جنگی نسل ششم اولین پرواز خود را زودتر از سال ۲۰۲۵ و حداکثر دو تا سه سال پس از سال ۲۰۲۰ انجام خواهد داد”.
ولادیمیر میخایلوف افزود این هواپیما یک نفره، دارای قابلیت مانوردهی بالا ، چند منظوره و دارای سرعت چند ماخ خواهد بود.
کارشناس روسی خاطرنشان ساخت هواپیمای نسل پنجم روسیه هم می تواند دارای پیلوت باشد و هم می تواند بدون پیلوت و به صورت بدون سرنشین پرواز کند.

دیمیتری راگازین معاون نخست وزیر روسیه از انتشار تصاویر اولیه جنگنده نسل ششم این کشور سخن گفت.
به نوشته روسیا الیوم، دیمیتری راگازین که چهارشنبه در مقر مرکزی شرکت سوخوی حاضر شده بود، در خصوص آخرین دستاوردهای این شرکت گفت: طرح مورد نظر، نخستین تصاویری است که طراح ارشد جنگنده های سوخوی و مسؤول طراحی تمامی جنگنده های مدرن و سلاح های به کار رفته در آن، منتشر کرده و بی شک جنگندۀ بی نظیری از نسل ششم در راه خواهد بود.
از سوی دیگر، ژنرال ویکتور بونداروف در جمع خبرنگاران تصریح کرد: دو نوع جنگنده نسل ششم در دست ساخت است، یکی با خلبان و دیگری بدون خلبان.

وی افزود: طراحی و ساخت این جنگنده ها در حال انجام است و نباید لحظه ای درنگ کنیم، که در این صورت نمی توانیم به پیش برویم. از این رو ما اکنون برای طراحی و ساخت جنگنده های نسل ششم و حتی نسل هفتم تلاش می کنیم.
ساخت جنگنده نسل ششم روسیه در حالی آغاز شده که جنگنده نسل پنجم این کشور موسوم به تی-۵۰ هنوز پروازهای آزمایشی را می گذراند.

منبع: اسپوتنیک و فردا نیوز

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*