خانه / خبرها / اسد: حلب گورستان رؤیاهای اردوغان خونریز خواهد شد ان‌شاء الله
بشار اسد - حلب گورستانی خواهد بود که آرزوهای اردوغان
بشار اسد - حلب گورستانی خواهد بود که آرزوهای اردوغان

اسد: حلب گورستان رؤیاهای اردوغان خونریز خواهد شد ان‌شاء الله

رئیس جمهور سوریه با اشاره به اینکه اقدامات غرب سبب پیدایش بحران‌های منطقه شده درباره نقشه‌های ترکیه برای سوریه گفت که حلب گورستانی خواهد بود که آرزوهای اردوغان خونریز در آن مدفون خواهد شد.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز سه‌شنبه در برابر پارلمان این کشور سخنرانی کرد.

اسد ضمن انتقاد از سیاست‌های غرب در قبال کشورهای خاورمیانه تأکید کرد که غرب نمی‌پذیرد با هیچ کشوری مشارکت داشته باشد؛ همین مسئله نیز سبب پیدایش بحران‌های منطقه شده است.

تلاش حامیان تروریسم برای هدف قرار دادن قانون اساسی سوریه

شبکه خبری «المیادین» به نقل از رئیس جمهور سوریه نیز گزارش داد: «درگیری‌های بین‌المللی درگیری‌های منطقه‌ای را به وجود آورده و مستقیما بر منطقه و سوریه تأثیر گذاشته است… بر هیچ کس پنهان نیست که جوهره روند سیاسی از دید کشورهای حامی تروریست فقط برای هدف قرار دادن جوهره مفهوم میهن یعنی قانون اساسی است… بر این باور بودند که پس از شکست طرح تروریستی، اصل طرح سیاسی هدف قرار دادن قانون اساسی و در نتیجه ایجاد هرج و مرج است…طرح این بود که تروریسم آورده شود و به صورت کامل [بر سوریه] مسلط و سپس به آنان صفت میانه‌رو داده شود».

هشدار اسد نسبت به استفاده محور حامی تروریسم از «اصطلاحات فرقه‌ای»

وی با اشاره به اینکه در گفتمان کشورهای حامی تروریسم «اصطلاحات فرقه‌ای» بیشترین مکان را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: برخی از کشورهای بر اساس تمامیت جغرافیایی سوریه پیشنهادهایی را مطرح می‌کنند ولی سعی دارند از نظر طائفه‌ای شهروندان را تقسیم کنند…اینجاست که کشورهای استعمارگر خود را به عنوان وکیل گروه‌های داخل کشور معرفی می‌کنند… اتحاد نه با جغرافیا بلکه با اتحاد شهروندان صورت می‌گیرد و در هر مذاکره ای، اصول ضروری است؛ زیرا مرجع، مذاکره است.

گزینه‌ای جز پیروزی نداریم

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه با هدف قرار دادن قانون اساسی، دو رکن سوریه یعنی ارتش و هویت متنوع مذهبی هدف قرار می‌گیرد، تصریح کرد: نظام طایفه‌ای و فرقه‌ای، فرزندان یک میهن را به دشمن تبدیل می کند….تروریسم اقتصاد، تروریسم مواد منفجره، کشتارهای دسته جمعی و خمپاره همگی یکی هستند. از این روی تأکید می‌کنم که جنگ ما علیه تروریسم ادامه دارد؛ نه به این خاطر که به جنگ علاقه داریم؛ زیرا آنها جنگ را بر ما تحمیل کردند ولی خونریزی تا ریشه کن کردن تروریسم متوقف نخواهد شد… همان‌گونه که تدمر را آزاد کردیم همه سوریه را از دست آنان آزاد خواهیم کرد. ما گزینه ای به جز پیروزی نداریم».

وی درباره مذاکره با معارضان نیز تأکید کرد: «طرفی را بر سر میز مذاکره نمی‌یابیم که با ما صحبت کند… بیانیه ژنو در سال ۲۰۱۲ بر حاکمیت سوریه و تعیین هیئت انتقالی تأکید دارد؛ مسئله‌ای که با مفهوم نخست (حاکمیت) در تعارض است… و آنچه خارج از اصول ماست خارج از بحث و بررسی نیز است».

بشار اسد ادامه داد: برخی از کشورها گمان می‌کنند که تیم سوریه به سیاست اهمیتی نمی دهد. ما به آنان می‌گوییم که یا تماشاچی هستند یا در سیاست حرفه ای نیستند.

انتقاد از نظام فاشیستی اردوغان در حلب

رئیس جمهور سوریه ضمن انتقاد از سیاست‌های خصمانه دولت ترکیه در قبال مردم سوریه گفت: «نظام فاشیستی اردوغان پس از شکست طرح تروریستی خود دائما بر حلب تمرکز کرده است… ولی حلب گورستانی خواهد بود که آرزوهای اردوغان خونریز در آن مدفون خواهد شد».

وی با بیان اینکه ترکیه علنا از مرزهای خود تروریست وارد سوریه می‌کند، اظهار داشت: فتنه در میان مردم سوریه خوابیده نیست بلکه مرده است؛ هر چند که برخی می‌کوشند آن را بیدار کنند».

رئیس جمهور سوریه درباره مبارزه با تروریسم در این کشور گفت: «بحران فقط با ریشه کن کردن تروریسم و آزاد کردن وجب به وجب کشور پایان می‌پذیرد، ولی تصمیم برای از بین بردن تروریسم بدین معنا نیست که به روند سیاسی باور نداشته باشیم».

قدردانی اسد از ایران، روسیه و چین

اسد درباره مواضع حمایتی تهران، مسکو و پکن از دمشق گفت: تا زمانی که کشورهایی مانند ایران، روسیه و چین وجود دارند که از ملت سوریه و از حقانیت حمایت می‌کنند و مظلوم را در برابر ظالم یاری می‌رسانند بیرون راندن تروریسم باید محقق شود. از آنان و ثبات مواضعشان تشکر می‌کنم. این کشورها اصولشان را محترم می‌شمارند و همیشه سعی دارند از حقوق ملت‌ها در انتخاب سرنوشتشان حمایت می کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*