خانه / خبرها / امریکا، پاکستان را قربانی افغانستان می‌کند
امریکا ، پاکستان را قربانی افغانستان می‌کند
امریکا ، پاکستان را قربانی افغانستان می‌کند

امریکا، پاکستان را قربانی افغانستان می‌کند

سرتاج عزیز، مشاور نخست وزیر پاکستان می‌گوید، امریکا برای سرپوش گذاشتن به ناکامی خود در جنگ با هراس‌افگنان، پاکستان را قربانی افغانستان می‌کند.

او گفت که حضور و ادامه‌ی فعالیت گروه‌های هراس افگن در خاک این کشور و افغانستان به سبب ناکامی و شکست امریکا و متحدان آن در جنگ چهارده ساله برضد هراس افگنان است. آقای عزیز دیروز به رسانه‌های پاکستانی گفت: “ایالات متحد امریکا می‌خواهد پاکستان را قربانی افغانستان کند تا توانسته باشد بر ناکامی و شکست ماموریت پانزده ساله خود برضد هراس افگنی در افغانستان سرپوش بگذارد.”

باورها بر این است که پاکستان از مدت‌ها به اینسو، بازی دو گانه با امریکا را به ویژه‌ در مساله افغانستان، در پیش گرفته و به بهانه‌ی نبرد با هراس‌افگنی از این کشور امتیازگیری می‌کند.

با آنکه روابط دو کشور همواره با فراز و نشیب همراه بوده اکنون اما این روابط به پایین‌ترین سطح آن نزول داشته است.

حکومت افغانستان اما پاکستان را درجنگ با هراس افگنی ناکام و شکست خورده دانسته است.

ریاست اجرایی گفته، آسیب‌های فراوان را که افغانستان در جریان سال‌های گذشته متحمل شده ناشی از صادق نبودن پاکستان در نبرد با هراس افگنی بوده است.

رییس جمهورغنی اما عملکرد نیروهای امنیتی افغانستان را پس از خروج نیروهای خارجی ستایش می‌کند و این نیروها را در دفاع از کشور توانمند می‌گوید.

روابط واشنگتن و اسلام آباد پس از آنکه در سال روان پاکستان چندین بار از سوی امریکا به داشتن روابط با هراس افگنان و حمایت از طالبان و شبکه حقانی متهم شد به تیره‌گی گراییده است.

ظاهراً با تصویب لایحه‌ی سیاست دفاعی از سوی سنای امریکا برای افزایش محدودیت در کمک‌های نظامی به پاکستان، این کشور به شدت صدمه دیده است.

پاکستان اما اخطار داده، تصویب چنین لایحه می تواند در تلاش‌های این کشور برضد گروه‌های هراس افگن اثرات منفی داشته باشد.

۲۱ می ۲۰۱۶

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*