خانه / خبرها / دمشق، پیشنهاد نظامی روسیه و آمریکا را پذیرفت

دمشق، پیشنهاد نظامی روسیه و آمریکا را پذیرفت

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه خواستار آغاز عملیات مشترک با آمریکا در بمباران موضع گروه های تروریستی تکفیری خارج از پیمان توافق با آتش بس در سوریه شد و گفت: انجام چنین عملیاتی مورد موافقت دمشق نیز قرار گرفته است.

وزیر دفاع روسیه پیشنهاد کرده که از ۲۵ مام مه (۵ خرداد) دو کشور عملیات ضد تروریستی بمباران مواضع گروه های تروریستی را در سوریه آغاز کنند.

شویگو امروز (جمعه) در نشست با فرماندهای نظامی ارشد روسیه گفت: به آمریکا پیشنهاد شده به عنوان دو کشور رییس گروه حامیان بین المللی سوریه عملیات هوایی را آغاز کنند.

وی افزود: مسکو همچنین خواسته اهداف گروه های مسلح غیرقانونی در سوریه که حاضر به پذیرش آتش بس نیستند و دسته هایی که سلاح و مهمات از طریق مرز ترکیه به سوریه قاچاق می کنند، هدف حمله قرار گیرند.

شویگو با اعلام اینکه ۱۴۰ گروه مسلح به پیمان ترک مخاصمه پیوسته اند، ادامه داد: روسیه همچنان حق انجام عملیات هوایی را از ۲۵ ماه مه به مراکز تروریست ها و گروه های مسلح که آتش بس را رعایت نمی کنند، برای خود محفوظ می داند.

بیش از پنج سال قبل آمریکا در راس گروهی از کشورهای غربی عربی بویژه عربستان سعودی و همچنین همراهی گسترده رژیم صهیونیستی، تندروترین تروریست ها از کشورهای مختلف جهان حتی اروپایی را در گروه های داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام با حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی سازمان داد و برای جنگ شهرها به سوریه گسیل کرد که مرگ ده ها هزار نفر بویژه زنان و کودکان، آوارگی میلیون ها تن و نابودی تقریبا تمامی زیرساخت ها این کشور را در پی داشته است.

پس از زمین گیر شدن گروه های تروریستی با همکاری نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری در طول هشت ماه سرکوب هوایی و زمینی تروریست ها و شکست سناریوی ساقط کردن حکومت سوریه، آمریکا با پذیرش برقراری آتش بس، مجبور به قبول پیشنهاد روسیه و ایران برای از سرگیری مذاکرات طرف های سوری شد.
گروه های تروریستی داعش و جهبه النصره شامل قرار داد آتش بس نیستند و سرکوب آنها توسط نیروی هوای فضای روسیه و ارتش سوریه ادامه دارد.

فردا نیوز

۳۱ ثور ۱۳۹۵

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*