خانه / خبرها / توافق لاوروف و کری بر سر حمایت از آتش بس در سوریه
توافق
توافق

توافق لاوروف و کری بر سر حمایت از آتش بس در سوریه

وزیران خارجه روسیه و آمریکا در گفتگویی تلفنی بر سر حمایت از آتش بس و جلوگیری از تغذیه تروریسم به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز پنج شنبه در گفتگویی تلفنی درباره راههای حل سیاسی بحران سوریه، تقویت آتش بس و مبارزه با تروریسم گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این گفتگوی تلفنی، بر سر حمایت از آتش بس در سوریه و اتخاذ تدابیر لازم از طریق هماهنگی ها بین دو کشور برای جدا کردن موافقان و مخالفان آتش بس و همچنین بررسی گامهای ویژه برای توقف حمایت خارجی از تروریستها در این کشور به توافق رسیدند.

کری و لاوروف همچنین درباره مسائل روز بین المللی از جمله اقداماتی که جامعه جهانی می تواند برای پیشبرد موفقیت آمیز روند سازش بین فلسطین و اسرائیل انجام دهد گفتگو کردند.

نشست های فشرده گروه بین‌المللی کمک به حل بحران سوریه با هدف تثبیت آتش بس در این کشور سه شنبه گذشته در وین برگزار شد. سپس سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، جان کری وزیر خارجه آمریکا، و استفان دی میستورا طی نشستی خبری بیانیه ای را قرائت کردند.

بر اساس این بیانیه، روسیه و آمریکا توافق کردند که ساز و کاری را برای برخورد با کسانی که آتش بس را نقض می کنند، تعیین کنند.

دو طرف همچنین توافق کردند که ساز و کاری برای ارسال هوایی کمکهای بشردوستانه به مناطق محاصره  شده مشخص کنند.

مسکو و واشنگتن ۲۲ فوریه به توافقی بر سر آتش بس در سوریه دست یافتند که این آتش بس از ۲۷ فوریه آغاز شده است.

بر اساس اعلام مسکو و واشنگتن آتش بس شامل گروه تروریستی داعش و النصره و دیگر گروههای تروریستی که شورای امنیت سازمان ملل آن را درفهرست سازمانهای تروریستی قرار داده نمی شود.

از زمان آغاز آتش بس تاکنون، گروههای تروریستی برخوردار از حمایتهای منطقه ای و بین المللی، بارها آتش بس را نقض کردند.

خبر گزاری تسنیم

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*