خانه / فرهنگ و هنر / فرهنگ / چهرۀ کودکانۀ «صلح و دوستی»
چهره کودکانه
چهره کودکانه

چهرۀ کودکانۀ «صلح و دوستی»

حمیدرضا خواجه‌محمدی هنرمند و متخصص نقاشی کودکان، با جمع‌آوری آثار نقاشی کودکان مهاجر افغانستان در ایران، نمایشگاهی را زیر نام «صلح و دوستی» در شهر هرات برپا کرده است.

آقای خواجه‌محمدی در گفت‌وگویی با سلام‌وطندار می‌گوید، مدتی را با کودکان مهاجر افغانستان و کودکان ایرانی ساکن در اردوگاه مهمان‌شهر تربت‌جام گذرانده و به آن‌ها هنر نقاشی را آموزش داده است. سپس از آن‌ها خواسته تا با موضوع صلح و دوستی نقاشی بکشند. سرانجام از میان تمامی آثار خلق شده، ۳۰ اثر از کودکان افغانستان و ۳۰ اثر از کودکان ایران برای نمایشگاه نقاشی صلح و دوستی هرات انتخاب کرده است.

چهره کودکانه

چهره کودکانه


این هنرمند ایرانی می‌گوید که صلح و دوستی جز خصیصه‌های ذاتی کودکان است و وی با آموزش نقاشی به آن‌ها ـ به ویژه کودکان مهاجر ـ می‌کوشید تا آن‌ها را از هر گونه خشونت و درگیری دور نگه دارد.

چهره کودکانه

چهره کودکانه


در بیشتر آثار این نمایشگاه، رنگ‌های گردم و روشن به کار برده شده و پیام صلح و صمیمیت و عشق به همدیگر در درون‌شان نهفته است. این آثار توسط کودکان گروه سنی ۶ تا ۱۶ سال خلق شده است.

چهره کودکانه

چهره کودکانه


سیدمحسن سادات کیایی مسؤول بخش فرهنگی کنسولگری ایران در هرات نیز با حضور در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سبب گسترش روابط میان افغانستان و ایران می‌شود و فاصله‌ها را از بین می‌برد.

چهره کودکانه

چهره کودکانه


آریا رووفیان رییس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید، آثاری که توسط کودکان مهاجر افغانستان و ایران خلق شده، نه‌تنها بالای روحیۀ کودکان تأثیر مثبت می‌گذارد، بل‌که می‌تواند روابط دوستانۀ دو کشور را نیز تحکیم بخشد.

شماری از بازدیدکننده‌گان نمایشگاه می‌گویند که نقاشی‌های کودکان افغانستان و ایران می‌تواند به شهروندان هر دو کشور این پیام را برساند که زنده‌گی کودکان را نادیده نگیرید و با آن‌ها بی‌رحمانه رفتار نکنید.

۲۶ ثور|اردیبهشت ۱۳۹۵

سلام وطندار

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*