خانه / اجتماع / رسانه ها / گرامیداشت از روز جهانی مطبوعات در مزارشریف

گرامیداشت از روز جهانی مطبوعات در مزارشریف

با فرا رسیدن روز جهانی مطبوعات، شماری از خبرنگاران به دلیل فعالیت‌های چشمگیر و برجسته شان از طرف نهادهای گوناگون رسانه‌ای و غیررسانه‌ای مورد ستایش و قدرانی قرار گرفتند و به آن‌ها تقدیرنامه‌هایی داده شد.

باوجودی که چالش‌های زیادی تاهنوز در برابر کار رسانه‌ای و خبرنگاری در افغانستان وجود دارد اما با آن هم دست اندرکاران رسانه‌ها و خبرنگاران کارهای اثرگذار و بنیادینی را برای حفظ و نگهداشت آزادی مطبوعات و رسانه‌ها انجام داده است.
به گزارش پیام آفتاب، در کنار فعالیت‌های رسانه‌ای و تهیه گزارش و برنامه‌ها، مناسبت‌هایی نیز برای بهبود وضعیت خبرنگاران و رسانه‌ها در کشور و جهان نامگذاری شده است. از آن جمله «روز خبرنگار» و «روز آزادی بیان و مطبوعات» می‌باشد که اکنون در آستانهٔ روز جهانی آزادی مطبوعات قرار داریم.
نهادهای مختلف از رسانه‌ها گرفته تا جامعه مدنی به بهانهٔ تجلیل از سوم «می»، روز جهانی مطبوعات، همایش‌های گوناگونی را در گوشه و کنار افغانستان برگزار می‌کنند. در شهر مزارشریف نیز بعضی نهادها تلاش دارند تا با راه اندازی برنامه‌های مختلف این روز را گرامی بدارند.
با فرا رسیدن روز جهانی مطبوعات، شماری از خبرنگاران به دلیل فعالیت‌های چشمگیر و برجسته شان از طرف نهادهای گوناگون رسانه‌ای و غیررسانه‌ای مورد ستایش و قدرانی قرار گرفتند و به آن‌ها تقدیرنامه‌هایی داده شد.
در دو روز گذشته ۲ برنامهٔ بزرگ به منظور گرامیداشت از روز جهانی مطبوعاتی در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ برگزار شد که در یکی از این همایش‌ها از خبرنگار خبرگزاری پیام آفتاب در شمال کشور نیز تقدیر صورت گرفت.

تقدیر از خبرنگاران خبرگزاری پیام آفتاب در شمال افغانستان
خبرگزاری پیام آفتاب که نزدیک به یک دهه گذشته در راستای اطلاع‌رسانی برای مردم و شهروندان فعالیت کرده است، جایگاه خوبی را در میان رسانه‌ها افغانستان بخصوص رسانه‌های برقی پیدا کرده و میلیون‌ها مخاطب در سراسر جهان دارد.
این خبرگزاری در زون‌های مختلف افغانستان خبرنگاران بر حال و فعال دارد که آن‌ها گزارش‌ها و اخبار گوناگونی را از خط مقدم نبرد گرفته تا مسایل فرهنگی و اجتماعی تحت پوشش خبری قرار می‌دهند و از این بابت پیام آفتاب جایگاه خوبی را بدست آورده است.
خبرنگار خبرگزاری پیام آفتاب در حوزه شمال کشور که از ۴ سال به اینطرف مشغول کار رسانه‌ای در این خبرگزاری می‌باشد، از طرف نهادهای مختلف، همچون مجلس نمایندگان، به دلیل اطلاع‌رسانی دقیق و بی‌طرف مورد تقدیر قرار گرفته است.
به تازگی نیز به بهانه روز جهانی آزادی مطبوعات، تقدیرنامه‌ای از طرف میدیوتیک افغانستان که یک نهاد رسانه‌ای و اجتماعی می‌باشد، به وی تفویض گردید.

متن تقدیرنامه
فریخته گرامی سید حبیب‌الله نجفی زاده خبرنگار خبرگزاری پیام آفتاب در شمال کشور
مؤسسه میدتویتک افغانستان، ضمن پاسداشت و قدرشناسی از کارکردها و فعالیت‌های صمیمانه شما در راستای اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع توأم با رعایت اصل و اخلاق خبرنگاری برای مردم، این لوح سپاس را به عنوان قدرشناسی تقدیم حضور تان می‌نماید.
موفقیت و کامگاری روزافزون شما را در راستای اطلاع‌رسانی دقیق، موثق و به موقع به جامعه آرزو می‌کند.
با احترام
حمیدالله ځاځی
هماهنگ کننده عمومی میدیوتیک افغانستان

قابل ذکر است ایجاد و تأسیس رسانه‌ها در ۱۴ سال گذشته که به نزدیک به ۱۰۰ رسانهٔ تصویری (تلویزیون)، ده‌ها رسانهٔ صوتی و نزدیک به یک هزار رسانهٔ چاپی و برقی در کشور می‌رسد، یکی از دستاوردهای خوب افغانستان در سال‌های گذشته پنداشته می‌شود.
-سید حبیب‌الله نجفی زاده / خبرنگار خبرگزاری پیام آفتاب در شمال افغانستان (مزارشریف)

پایگاه خبری پیام آفتاب

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*