خانه / خبرها / عملیات «شفق» پیروز و عملیات «عمری» ناکام بوده است

عملیات «شفق» پیروز و عملیات «عمری» ناکام بوده است

رئیس جمهور اشرف غنی در جلسه اضطراری هفته گذشته شورای ملی گفت دیگر سیاست مْدارا با طالبانی که خون شهروندان افغان را می ریزد کنار گذاشته شده و نیروهای امنیتی در اقصی‌نقاط کشور جنگجویان طالب را شکار خواهند کرد.
وی همچنین بر سیاست جنگ وصلح دولت تاکید کرد.
در همین راستا «جنرال قدم شاه شهیم» رئیس ستاد ارتش کشور، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل از ناکامی گروه‌های مخالف مسلح دولت به شمول طالبان، داعش و شبکه حقانی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام آفتاب، وی افزود: عملیات شفق ضربات سنگینی به مخالفان در ولایات بدخشان، بغلان، فاریاب، جوزجان، بادغیس، هرات، فراه، هلمند، زابل، کنر، ننگرهار و لوگر وارد ساخته است.
این در حالی است که به اذعان کارشناسان امر، عدم هماهنگی بین مسئولان عالی رتبه امنیتی در کشور مانع از به نتیجه رسیدن بسیاری از عملیات های نیروهای امنیتی در کشور شده است.
جنرال قدم شاه شهیم اما از هماهنگی کامل بین نیروهای کشفی و علمیاتی نیروهای امنیتی کشور خبر می دهد.
وی می گوید در جریان عملیات شفق چندین فرمانده طالبان نیز دستگیر شده و تعداد زیادی از مخالفان کشته و زخمی شده اند.
این در حالی است که طالبان در هفته‌های اخیر با افزایش حملات انتحاری و انفجاری خود تعداد زیادی از شهروندان کشور را به خاک و خون کشیده است.
رئیس ستاد ارتش اما افزایش حملات انتحاری طالبان را ناشی از شکست آنان در میدان های نبرد با نیروهای امنیتی می داند.تکرار مکررات
اینکه این روزها تعداد کنفرانس‌های مسئولان امنیتی افزایش یافته و آنان در هر کنفرانس به ارائه آمار و حرف‌های کلیشه‌ای بسنده می‌کنند کمی تامل بر انگیز است.
«عبدالرب رسول سیاف» طی سخنانی که روز گذشته در کابل و در مجلس گرامی داشت از ۸ ثور ایراد نمود، دولت را به  ارائه آمار غلط در مورد پیشرفت نیروهای امنیتی با هدف تحریف افکار عمومی و جلب مشروعیت برای خود متهم نمود.
«عبدالرحمن رحمن» معین ارشد وزارت داخله، نیز در کنفرانس مطبوعاتی امروز یک بار دیگر عملیات عمری طالبان را ناکام خواند و تاکید کرد عملیات شفق در سراسر کشور موفق بوده و عملیات عمری طالبان تنها جنبه تیلیغات سیاسی دارد.
وی افزود نیروهای امنیتی دردفاع از شهروندان کشور آمادگی کامل دارند و مردم نباید تحت تاثیر جنگ روانی دشمن قرار گیرند.
رئیس جمهور اشرف غنی نیز در جلسه مشترک با نمایندگان شورای ملی به کسانی که در بدنه دولت و با استفاده از امکانات دولتی با تبلیغ به نفع دشمن آب به آسیاب مخالفان می‌اندازند هشدار داده بود.
معین ارشد وزارت امور داخله امروز یک بار دیگر محتوای سخنان رئیس جمهور را با ساختار و کلمات متفاوت تکرار کرد و گفت: «طالبان می‌خواهند با جنگ روانی روحیه نیروهای امنیتی را ضعیف سازند در حالیکه هیچ کاری درمیدان های نبرد نمی توانند انجام دهند».
حفیظ الله رجبی، خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پیام آفتاب در کابل

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*