خانه / خبرها / امریکا و روسیه باید برای صلح سوریه در بالاترین سطح تلاش کنند
امریکا و روسیه
امریکا و روسیه

امریکا و روسیه باید برای صلح سوریه در بالاترین سطح تلاش کنند

استفان دی‌‌میستورا، فرستاده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل در امور گفت‌وگوهای صلح سوریه گفته است که امریکا و روسیه برای نجات سوریه از این بحران بیشتر تلاش کنند.

او گفته است که موفقیت روند صلح در سوریه، میراثی هم برای اوباما و هم برای پوتین (امریکا و روسیه) خواهد بود.

آقای دی‌‌میستورا تاکید کرده که امریکا و روسیه به طور فوری ‘در بالاترین سطح’ اقدام کنند تا مذاکرات برای حل بحران سوریه را نجات دهند.

نماینده‌ی ویژه سازمان ملل شام‌گاه چهارشنبه ابتدا در تماس ویدیویی از ژنو، برای اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک درباره مذاکرات اخیر و روند پر چالش برای رسیدن به صلح توضیح داد و پس از آن برای خبرنگاران سخن گفت.

مذاکرات اخیر که دو هفته طول کشید و باز هم حاصلی نداشته، سومین دور از مذاکرات در همین چهارماه گذشته بوده است.

او می‌گوید توافق آتش‌بس که در فبروری و با میانجی‌گری امریکا و روسیه به دست آمد، اکنون در حال از دست رفتن است.

با وجود قرار ترک مخاصمه، در روزهای اخیر درگیری‌ها در سوریه تشدید شده است.

طبق گزارش‌ها، روز چهارشنبه در یک حمله نیروهای حکومت سوریه به یک بیمارستان و ساختمان مسکونی نزدیکش در حلب، دست‌کم ۲۰غیرنظامی کشته شده‌اند.

به نقل از بی‌بی‌سی گروه داوطلبانه “دفاع مدنی”، معروف به کلاه‌سفیدها، به خبرگزاری فرانسه گفته است که در میان کشته‌شدگان حمله چهارشنبه، چند کودک و تنها پزشک باقی‌مانده در این منطقه هم بوده‌اند.

در روزهای اخیر و با وجود قرار دو طرف برای ترک مخاصمه، گزارش‌‌های مختلفی درباره حملاتی از هر دو طرف می‌‌رسیده است و به طور مشخص در روزهای اخیر گزارش شده که نیروهای حکومت سوریه به مناطق غیرنظامی و بیمارستان‌‌ها هم حمله کرده‌‌اند.

در همین حال، ایران و روسیه از حامیان اصلی دولت بشار اسد گفته اند که شورشیان آتش‌بس را نقض کرده اند و حملات ارتش این کشور تدافعی بوده است.

۲۰۱۶-۰۴-۲۸

کانال تلویزیونی ۱

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*