خانه / ورزش / بانوان بایسکل‌سوار از سوی کمیته ملی المپیک مورد تقدیر قرار گرفتند
بانوان بایسکل‌سوار
بانوان بایسکل‌سوار

بانوان بایسکل‌سوار از سوی کمیته ملی المپیک مورد تقدیر قرار گرفتند

کمیته ملی المپیک از بانوان بایسکل ران قهرمان مسابقه بایسکل رانی «جام ارغوان» با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی قدردانی نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام آفتاب، مسابقات بایسکل رانی «جام ارغوان» با شرکت ۲۰ بانوی بایسکل سوار و در مسیر کابل به تپه گل غندی به مسافت ۶۰ کیلومتر از سوی کمیته ملی المپیک برگزار شده بود.
بانوان ورزشکار فاصله ریاست عمومی تربیت بدنی کابل تا تپه گل غندی را رکاب زدند و در نهایت «معصومه علیزاده» مقام اول، «زهرا علیزاده» مقام دوم، «فروزان رسولی» مقام سوم و «ژاله سرمست» مقام چهارم این دور از مسابقات را به دست آوردند.
«محمود حنیف» سکرتر کمیته ملی المپیک افغانستان، از کارکردها و تلاش‌های  خستگی ناپذیر «عبدالصادق صادقی»، رئیس فدراسیون بایسکل رانی، قدردانی کرد و وعده سپرد این اداره به حیث مسئول ورزش از هیچ نوع همکاری و تلاشی در پیشرفت ورزش به ويژه بانوان ورزشکار دریغ نورزد.
«عبدالصادق صادقی» رئیس فدراسیون بایسکل رانی کشور، نیز از همکاری‌های همیشگی کمیته ملی المپیک افغانستان به ویژه از همکاری مادی و معنوی این اداره جهت برگزاری مسابقات جام فرخند و گل ارغوان سپاسگزاری نمود و گفت بانوان ورزشکار به زودی در مسابقات بین المللی دستاوردهای خوبی خواهند داشت.
«منور شاه شهزاد» سخنگوی کمیته ملی المپیک، در مراسم تقدیر از بانوان بایسکل ران در کابل گفت: «اگرچه دولت توجه خاصی به بایسکل رانی در کشور نداشته اما عده زیادی در افغانستان به این ورزش علاقمند هستند».
آقای شهزاد افزود کمیته ملی المپیک به بانوانی که در مسابقات جام ارغوان مقام‌های اول تا سوم را کسب کرده اند با اهدای جوایز نقدی تقدیر می‌کند و پنج نفر اول این مسابقات به مسابقات بایسکل رانی فرانسه اعزام می شوند.

وی تاکید کرد ورزش بایسکل رانی در کشور مظلوم واقع شده و بانوان بایسکل سوار با مشکلات فرهنگی و اجتماعی زیادی ربرو هستند.
آقای شهزاد گفت در مسابقات بایسکل رانی گل ارغوان بانوانی از ولایات بامیان، پروان، پنجشیر، بلخ و کابل اشتراک کرده بودند.
وی ابراز داشت کمیته ملی المپیک قصد دارد مسابقات بایسکل سواری بانوان را در دیگر ولایت‌ها نیز گسترش ‌دهد.

«زهرا علیزاده» یکی از بانوان بایسکل ران، نیز گفت: «از زمانی که به ورزش بایسکل رانی رو آورده همه روزه با رفتار ناشایست مردم مواجه بوده است».
بانو علیزاده بیان کرد در مسابقه بایسکل رانی گل ارغوان که در مسیر کابل تا تپه ارغوان برگزار شده بود با مشکلات زیادی چون گرد خاک و خرابی مسیر راه روبرو شده است.
«معصومه علیزاده» یکی دیگراز اشتراک کنندگان مسابقه گل ارغوان که مقام دوم را گرفته از حکومت می‌خواهد که مکان مشخصی برای ورزشکاران بایسکل سوار اختصاص دهد.
قابل ذکر است مسابقه بایسکل رانی گل ارغوان در راستای تطبیق حکم ریاست جمهوری صورت گرفت.
حفیظ الله رجبی، خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پیام آفتاب در کابل

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*