خانه / ورزش / فوتبال / غنی: برای تمویل بهتر ورزش حاضرم از منابع دولتی و خصوصی امکانات را فراهم کنم
آقای غنی گفت که هر مکتب و دانشگاه افغانستان باید امکانات و سهولت های فوتبال را داشته باشد و در هر قول اردو و لوای افغانستان برای بنیادی کردن ورزش کار شود
آقای غنی گفت که هر مکتب و دانشگاه افغانستان باید امکانات و سهولت های فوتبال را داشته باشد و در هر قول اردو و لوای افغانستان برای بنیادی کردن ورزش کار شود

غنی: برای تمویل بهتر ورزش حاضرم از منابع دولتی و خصوصی امکانات را فراهم کنم

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور با کادر فنی و اعضای تیم ملی فوتبال کشور دیدار کرده و با اهدای تقدیرنامه از دست آورد های ملی پوشان فوتبال تقدیر کرد.

ارگ ریاست جمهوری امروز ( یکشنبه) با نشر خبرنامهء گفته است که رییس جمهورغنی با سرمربی، بازیکنان و مسوولان در فدراسیون فوتبال در ارگ دیدار کرده است.
رئیس جمهور با تشکری از نهادهای حمایت کننده ورزش گفت : من حاضرم برای تمویل بهتر ورزش کشور از منابع دولتی و همچنان از منابع خصوصی و بین المللی امکانات را فراهم کنم.
رئیس جمهور بر سرتاسری شدن ورزش فوتبال تاکید کرد و گفت که سال آینده می خواهد که در بودجه وزارت های معارف و تحصیلات عالی و قوای امنیتی و دفاعی کشور یک بخش خاص به ورزش اختصاص داده شود.
آقای غنی گفت که هر مکتب و دانشگاه افغانستان باید امکانات و سهولت های فوتبال را داشته باشد و در هر قول اردو و لوای افغانستان برای بنیادی کردن ورزش کار شود.
در همین حال کرام الدین کریم، رییس فدراسیون فوتبال کشور گفت: حمایت و پشتیبانی از ورزش فوتبال می ‌تواند بر کسب افتخارات بیشتر این تیم کمک کند و باعث تقویت روحیۀ ورزشکاران شود.
همچنان آقای پیتر شگرت سر مربی تیم ملی فوتبال کشور ضمن قدردانی از توجه رییس جمهور، فرصت‌های به وجود آمده در راستای تقویت ورزش فوتبال افغانستان را گامی بسوی کسب پیروزهای بیشتر عنوان کرد.
فیصل شایسته کاپیتان تیم ملی فوتبال نیز از ادامۀ تلاش‌های ورزشکاران به رییس جمهور اطمینان داده، گفت که ورزشکاران با پیروزی‌های خود سعی می‌کنند که به مردم خوشی و شادمانی را به ارمغان آورند.
در همین حال رییس جمهورغنی خطاب به ورزشکاران گفت: هر باریکه شما مسابقات را انجام می دهید، مردم افغانستان غم و اندوه را فراموش می کنند و به یک آواز برای تان دعا می کنند و تشکر از اینکه بر لبان هر طفل، جوان، زن و پیر مرد این کشور تبسم می آورید.
اشرف غنی گفته است که شما بیرق افغانستان را با افتخار خاص بلند کردید و در هر نقطه جهان تیم ملی فوتبال افغانستان را به پیشرفت و ترقی رساندید.
رییس جمهور گفت که تیم ملی فوتبال افغانستان برای تمام کشور افتخار می آورد و تمام مردم افغانستان از آنها حمایت می کنند.
غنی افزود: شما برای جوانان الگو هستید و در کشوریکه میراث اعتیاد، بیکاری و نظریات افراطی را گرفته است، شما الگوی درست هستید، الگوی که جوانان را هم تشویق می کنید و هم جهت می دهید.
تیم ملی فوتبال کشور در مسابقات قهرمانی جنوب آسیا نائب قهرمان شد و در مسابقات جام ملت های آسیا به دور سوم این رقابت ها صعود کرده است.
منبع: خبرگزاری بخدی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*