خانه / خبرها / حملۀ کابل ۲۸ کشته و ۳۲۷ زخمی برجا گذاشت

حملۀ کابل ۲۸ کشته و ۳۲۷ زخمی برجا گذاشت

مقام‌های امنیتی و مسئوولین وزارت صحت عامه شمار کشته شده‌گان حملۀ روز سه شنبه در کابل را ۲۸ تن و شمار زخمیان را ۳۲۷ تن تأیید کردند.

اسماعیل کاووسی رئیس بخش رسانه‌های وزرات صحت عامه گفت که ۳۲۷ تن زخمیان این رویداد به شفاخانه‎ها انتقال داده شده اند.

در همین حال عبدالرحمن رحیمی فرمانده امنیه کابل بیان داشت که در این رویداد ۲۸ تن جان باخته اند و بیشتر شان غیرنظامیان بودند.

این رویداد ساعت ۹ بامداد امروز (سه‌شنبه ۳۱ حمل) هنگامی رخ داد که یک حمله کنندۀ انتحاری مواد انفجاری همراهش را در برابر ساختمان ریاست رجال برجسته ریاست جمهوری منفجر ساخت و پس از آن چند مهاجم دیگر وارد ساختمان شده و با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.

این ساختمان در منطقۀ پل محمود خان شهر کابل موقعیت دارد.

از سوی هم، اشرف غنی، رییس جمهور کشور در خبرنامه‌ی این حمله را محکوم کرده است. در خبرنامه آمده است که دراین حمله چندین تن کشته و زخمی شده اند.

خبرنامه می‌افزاید: “رییس جمهوری اسلامی افغانستان با تأکید گفت که این عمل دشمنان مردم افغانستان نشان واضح از ضعف و شکست آنان در جنگ رو در رو با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور می‌باشد.”

غنی افزود: “این‌چنین حمله‌های بزدلانه دشمن، هرگز سبب تضعیف ارادۀ مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی ما در مقابله با تروریزم نخواهد شد.”

از سوی دیگر، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله کشور گفت که پولیس و دیگر نیروهای امنیتی به محل رویداد رسیده اند و یک تن از مهاجمان لحظات پیش از سوی نیروهایامنیتی کشته شده است.

تمیم حمید، خبرنگار طلوع‌‍نیوز گفت که نیروهای ویژه به محل رسیده اند و عملیات تصفیه‌یی در محل رویداد آغاز شده است و درگیری نیز در ساحه پایان یافته است.

سه شنبه ۳۱ حمل ۱۳۹۵

TOLOnews.com

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*