خانه / خبرها / نزدیک به ۶ هزار مهاجر زیر سن قانونی در آلمان ناپدید شده‌اند
نزدیک به ۶ هزار مهاجر زیر سن قانونی در آلمان ناپدید شده‌اند
نزدیک به ۶ هزار مهاجر زیر سن قانونی در آلمان ناپدید شده‌اند

نزدیک به ۶ هزار مهاجر زیر سن قانونی در آلمان ناپدید شده‌اند

آیا ممکن است که در کشوری مانند آلمان هزاران تن، آن هم مهاجران زیر سن قانونی به این ساده‌گی ناپدید شوند؟ سؤال‌های زیادی در این مورد بی پاسخ مانده‌اند. شماری از این ناپدید شده‌گان، پناه‌جویان افغان‌اند.

بر بنیاد گزارش حکومت آلمان، ۵۸۳۵ مهاجر زیر سن قانونی در سال ۲۰۱۵ در آلمان ناپدید شده اند. روزنامه‌های آلمانی به نقل از وزارت داخله این کشور گزارش داده اند که از ۸۰۰۶ مهاجری که ناپدید شده بودند، تا به حال ۲۱۷۱ تن آنها دوباره پیدا شده اند.

این ناپدید شده‌های زیر سن بدون همراه بزرگسال، در مجموع از افغانستان، سوریه، اریتره، مراکش و الجزایر به آلمان آمده اند. در گزارش آمده است که در میان این گم شده ها، ۵۵۵ تن شان کودک خورد سال هستند.

براساس گزارش روزنامه ها، وزارات داخله آلمان دلایل این ناپدید شدن ها را ذکر نکرده است. این موضوع که چه کسی از ناپدید شدن کودکان و نوجوانان به این وزارت اطلاع داده است، نیز توضیح داده نشده است.

در آغاز ماه فبروری وزارت امور خانواده آلمان اطلاع داد که هیچ نشانه مطمئنی از ناپدید شدن هزاران مهاجر زیر سن قانونی در آلمان وجود ندارد. در این ارتباط به «شمارش چندین بار» یا دیگر اشتباهات در پروسه راجستر آنها اشاره شده است.

انتقاد حزب سبزها

لویزا امتسبرگ، سخنگوی امور مهاجرین حزب سبزهای آلمان به کانسرن روزنامه ها که مقر آن در شهر “اِسن” است، گفت اسفبار است که ناپدید شدن نزدیک به شش هزار پناهجوی کودک و نوجوان زنگ خطر را برای حکومت آلمان به صدا درنیاورده است.

این نماینده حزب سبزها در پارلمان افزود که این مایه نگرانی است که حکومت «خطرهای تن‌فروشی اجباری و بهره‌کشی را جداً در نظر نمی‌گیرد.»

در پایان ماه مارچ نمایندگان متعدد پارلمان اروپا طی یک نامه به این موضوع اشاره کردند که مهاجرین گم شده ممکن است قربانی باندهای جنایت کار در سطح اروپایی شده باشند، باندهایی که از قربانیان برای تن فروشی، بردگی یا تجارت اعضای بدن سوء استفاده می‌کنند.

منبع طلوع نیوز

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*