خانه / خبرها / داعش ۱۰۰ سرباز فلیپینی را کشت و سر دو گروگان را برید

داعش ۱۰۰ سرباز فلیپینی را کشت و سر دو گروگان را برید

گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در بیانیه‌ای که چهارشنبه ۱۳ آوریل در سایت‌های اینترنتی منتشر کرد، اعلام کرده است که در درگیری با نیروهای ارتش فیلیپین، دستکم ۱۰۰ تن را کشته است.

در بیانیه این گروه تندرو آمده است: «جنگجویان ما با تلاش‌های ارتش فیلیپین برای به کنترل در آوردن مواضع مجاهدان مقابله کرده و هفت نفربر را منفجر کردند. در این انفجارها همه افراد موجود در نفربرها کشته شدند».

این بیانیه افزوده است:‌ «با دشمن درگیر شدیم و شماری دیگر از سربازانش هم کشته شدند… در نتیجه عملیات حدود ۱۰۰ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زهمی شدند».

این بیانیه مدعی است که تنها ۳ تن از شبه‌نظامیان داعش در این درگیری‌ها کشته شدند.

در عمین حال، مقام‌های فیلیپینی چهارشنبه اعلام کردند که شبه‌نظامیان داعش، سر دو گروگان محلی را از تنشان جدا کردند. بنا بر این اعلام، پلیس جزیره منداناو، جنازه دو مرد سر بریده شده را ۹ روز پس از ربوده شدنشان، تحویل گرفت.

شبه‌نظامیان داعش، فوریه گذشته، یک هفته با نیروهای ارتش فیلپین جنگیدند، نبردی که دستکم ۲۰ هزار تن را مجبور به فرار از خانه‌هایشان کرد.

جنوب فیلیپین از بیش از چهار دهه پیش، شاهد شورش جدایی طلبان جبهه آزای بخش مورو است که طی آن بیش از ۱۲۰ هزار تن کشته شدند.

گروه داعش مناطق وسیعی از شمال عراق و سوریه را تصرف کرده و در این مناطق، برپایی خلافت اسلامی اعلام کرده است. در لیبی هم داعش مناطقی را تحت تصرف دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*