خانه / خبرها / روسیه از عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای حمایت کرد

روسیه از عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای حمایت کرد

وزیر امور خارجه روسیه از حمایت كشورش از عضویت كامل ایران درسازمان همكاری شانگهای خبر داد و گفت: رئیس جمهوری روسیه دستور رفع تحریم‌های بانكی علیه ایران را صادر كرده است.

وزیر امور خارجه ایران كه جهت شركت در نخستین اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و آذربایجان در باكو حضور دارد در حاشیه این نشست با سرگئی لاورف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و در خصوص همكاری‌های دو كشور در زمینه های مختلف و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت وگو و رایزنی كرد.
ظریف دراین دیدار با اشاره به روابط رو به گسترش ایران و روسیه، بر ضرورت افزایش همكاری‌های بانكی و كنسولی میان دو کشور جهت تسهیل همكاری‌ها تاكید كرد.
وی گفت: در زمینه گسترش همكاری‌های اقتصادی و كاهش تعرفه‌ها و تسهیل مقررات گمرگی پیشرفت‌هایی حاصل شده و توافق دو كشور در مورد اجرای كریدور سبز گمركی حائز اهمیت است اما هنوز حوزه های زیادی برای گسترش همكاری ها وجود دارد.
وزیر امورخارجه روسیه نیز در این دیدار ضمن تاكید مجدد برحمایت كشورش از عضویت كامل ایران درشانگهای، تاكید كرد رئیس جمهور روسیه دستور رفع تحریم های بانكی علیه ایران را صادر كرده است.
وزرای خارجه دو كشور دراین دیدار همچنین از همكاری‌های دفاعی ابراز رضایت كرده و بر استمرار آن تاكید كردند.
«محمدجواد ظریف»، «سرگئی لاوروف» و «المارممد یارف» وزرای خارجه ایران آذربایجان و روسیه امروز در باكو پایتخت آذربایجان نشست سه جانبه‌ای برگزار كردند.

پیام آفتاب

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*