خانه / خبرها / ۹ طیاره نظامی روسیه برای مقابله با کرونا در ایتالیا بر زمین نشستند

۹ طیاره نظامی روسیه برای مقابله با کرونا در ایتالیا بر زمین نشستند

۹ طیاره نظامی روسیه برای مقابله با کرونا در ایتالیا بر زمین نشستند :

دو روز پس از گفتگوی تلفنی صدراعظم ایتالیا با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، ۱۰۰ متخصص با ۹ طیاره نظامی برای مقابله با کرونا به ایتالیا منتقل شدند.
وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ۹ فروند طیاره ترانسپورتی نظامی ایل-۷۶ حدود ۱۰۰ کارشناس نظامی روسیه، تجهیرات و اموال برای کمک به مبارزه با بیماری ناشی از ویروس کرونا را به این کشور منتقل کردند.
در بیانیه گفته شد: در کوتاهترین زمان ممکن، مجموعه های سیار با تجهیزات برای برنامه تشخیص و ضدعفونی به پایگاه هوایی “پراکتیک د ماره” در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی رم منتقل شد.
وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که هیاتی متشکل از ۱۰۰ ویروس‌شناس و متخصص بیماری‌های واگیر در قالب هشت گروه پزشکی برای مقابله با کرونا راهی ایتالیا میشود.
گفتنی است رئیس جمهوری روسیه شنبه شب در گفتگوی تلفنی با صدراعظم ایتالیا، برای کمک به این کشور برای مبارزه با بیماری کرونا اعلام آمادگی کرد.
ولادیمیر پوتین در این گفتگوی تلفنی با جوزپه کونته صدراعظم ایتالیا بر حمایت از دولت و مردم این کشور در پیوند با اوضاع بسیار وخیم شیوع کرونا تاکید کرد.
رئیس جمهوری روسیه در واکنش به درخواست طرف ایتالیایی، بر آمادگی برای ارایه سریع کمک‌های لازم به این کشور تاکید و شاخص های این کمک ها را تشریح کرد.
وی ازجمله گفت که وسایل دفاع شخصی دربرابر کرونا، سیستم های متحرک برای ضدعفونی کردن هوا مستقر بر روی موتر های کاماز و تجهیزات پزشکی و سایر دستگاه های لازم به ایتالیا ارسال میکند.
به گفته پوتین، روسیه همچنین واحدی از کارشناسان را برای کمک های عملی به مناطق آسیب دیده از کرونا در ایتالیا اعزام خواهد کرد.
ایتالیا در بین کشورهای اروپایی بیشترین آسیب را از کرونا دیده است.
در حال حاضر نزدیک به ۶۰ هزار نفر در ایتالیا به این ویروس مبتلا و حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر جانباخته‌اند./ایسنا

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*