خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / ۳هزار خانواده بی‌جاشده درپی جنگ‌های هرات و بادغیس

۳هزار خانواده بی‌جاشده درپی جنگ‌های هرات و بادغیس

کابل/۲۰سرطان/فرهنگستان
جنگ‌های چند روز پسین در ولایت‌های هرات و بادغیس، نزدیک به سه‌هزار خانواده مجبور به ترک خانه‌های شان کرده‌اند.
بربنیاد آمارهای ریاست امور مهاجران و برگشت‌کننده‌گان هرات، ۲۵۰۰خانواده از ولسوالی‌های هرات و ۳۰۰خانواده از شهر قلعۀ نو ولایت بادغیس به شهر هرات پناه آورده‌اند.
مبین قادری، رییس امور مهاجران و برگشت‌کننده‌گان هرات می‌گوید: «دو هزار و ۴۳۰ خانواده که از ولسوالی‌های مختلف هرات استند به‌خاطر جنگ بیجا شده‌اند و به شهر هرات آمده‌اند.»
آواره‌گان جنگ می‌گویندکه تمام دار و ندار شان را رها کرده‌اند و در این شب و روزها در فضای باز و زیر خیمه‌ها در اطراف شهر هرات زندگی می‌کنند.
عبدالله که با پانزده عضو خانواده‌اش از شهر قلعه نو به هرات آواره شده‌ می‌گوید: «ما سه خانواده از شهر قلعه نو به خانه‌های اقوام خود به هرات آمده‌ایم. در آنجا وضعیت بسیار خراب بود و خودرا از انجا بیرون کردیم.»
عبدالقدوس، آوارۀ دیگر جنگ نیز افزود: «وضعیت در شهر قلعه نو بسیار وخیم بود و هیچ کس نمی فهمد که چکار باید بکند. دست کودکان خودرا گرفتیم و به هرات آمدیم.»
در روزهای پسین با اوج گرفتن نبردها و افتادن پیهم ولسوالی‌های حوزه غرب بدست طالبان، هزاران غیرنظامی از ترس جنگ و خشونت‌ها از خانه‌های شان فرار کرده‌اند و به شهر هرات آواره شده‌اند.
خبرنگار فرهنگستان ازکابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*