خانه / خبرها / ۲۵ کشته در انفجار انتحاری در غرب کابل

۲۵ کشته در انفجار انتحاری در غرب کابل

۸ صبح، کابل: مسوولان در وزارت داخله تایید کردند که در نتیجه یک انفجار در حوزه سوم امنیتی شهر کابل، ۲۵ تن کشته و حدود ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. این انفجار ساعت ۱۲ ظهر صورت گرفت.

بیشتر قربانیان این انفجار کسانی هستند که برای شرکت در مراسم تجلیل از نوروز در محله “کارته سخی” روانه بودند. در کابل همه سال جشن نوروز در این محل و با اشتراک مقام‌های دولتی و صدها باشنده‌ی این شهر برگزار می‌شود.

با این حال، وزارت صحت عامه گفته که بیشتر مجروحان این انفجار را به بیمارستان استقلال در نزدیکی این محل انتقال داده است.

به نظر می‌رسد که مهاجم انتحاری سعی داشته خودش را به این مراسم برساند اما به دلیل تدابیر شدیدی امنیتی که از سوی پولیس کابل در اطراف این محله به اجرا گذاشته شده بود، موفق به این کار نشده و خودش را در جاده دانشگاه کابل انفجار داده است.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه‌ای این حمله را  «جنایت ضدبشری» خوانده و آن را محکوم کرده است. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفته «که اقدامات و جنایات تروریستی نمی‌تواند مانع خوشی و سرور، تحصیل، فعالیت‌های روزانه، توسعه، آبادانی و مناسبت‌های ملی و مذهبی‌مان شود.»

گروه موسوم به داعش مسئولیت این حمله را به دوش گرفته است. پیشتر برخی رسانه‌ها گزارش دادند که گروه طالبان گفته این حمله کار آن‌ها نبوده است.

محله‌ی کارته سخی که از مراکز اصلی تجمع شعییان در شهر کابل به شمار می‌آیید پیش از این نیز در ایام عاشورا از سوی گروه داعش هدف قرار گرفته بود. در آن انفجار ده‌ها تن کشته و زخمی شده است .

هشت صبح – چهارشنبه, ۱ حمل , ۱۳۹۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*