خانه / خانواده / زنان / یونیسف: طالبان امید و رویاهای زنان را درهم شکسته

یونیسف: طالبان امید و رویاهای زنان را درهم شکسته

کابل/۱۷ثور/فرهنگستان
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی که اخیرا منتشر کرده، تأثیر مخرب ممنوعیت تحصیل و کار دختران و زنان توسط طالبان را برجسته کرده است.
یونیسف در این گزارش گفته است که بیش از یک میلیون دختر از رفتن به مکاتب متوسطه و لیسه منع شده‌اند و ممنوعیت کار زنان امدادگر توسط طالبان، تلاش‌های بشردوستانه را به شدت با مشکل مواجه کرده است.
در این گزارش که بازه‌ی زمانی اول تا پایان ماه مارچ سال جاری میلادی را در بر می‌گیرد، آمده است که فرمان‌های محدودکننده‌ی طالبان تأثیر نامتناسبی بر زنان و دخترانی داشته است که اکنون بیشتر در معرض خشونت و سوءاستفاده هستند.
کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف، تصامیم طالبان را «غیرموجه و کوتاه‌بینانه» خوانده و از این گروه خواسته است تا فورا ممنوعیت در برابر تحصیل و کار زنان را لغو کنند.
به‌گفته‌ی او، تصامیم محدودکننده‌ی طالبان امید و رویاهای بیش از یک میلیون دختر را در هم شکسته و حقوق زنان و دختران را نقض کرده است.
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در گزارش جداگانه‌ای در ماه اپریل سال روان گفته بود که محدودیت‌های طالبان بر تحصیل دختران منجر به افزایش ۲۵درصدی ازدواج کودکان شده است.
این درحالی است که طالبان با فشار بین‌المللی فزاینده‌ای برای تغییر تصامیم شان در مورد تحصیل و کار دختران و زنان مواجه هستند. این گروه اما بارها از تصمیم خود دفاع کرده و منتقدان را به دخالت در امور داخلی افغانستان متهم کرده است.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*