خانه / خانواده / اطفال / یونیسف: دو میلیون کودک در خطر مبتلا شدن به سوء تغذیه است

یونیسف: دو میلیون کودک در خطر مبتلا شدن به سوء تغذیه است

کابل/۱۱میزان/فرهنگستان
صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هشدار می‌دهد که نزدیک به دو میلیون کودک در افغانستان در خطر مبتلا شدن به سوء تغذیه قرار دارند.
سلام الجنبیف مسوول ارتباطات صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد گفت: «امروز در سراسر افغانستان میلیون‌ها کودک با نبود خدمات بهداشتی و تغذیه روبرو استند و بیش از سه اعشاریه دو میلیون کودک در افغانستان در خطرمبتلا شدن به سوء تغذیه روبرو استند. یونسیف و برنامه غذای سازمان ملل متحد در دو ماه گذشته تلاش کرده اند تا برای بیش از ۴۰ هزار کودک کمک‌های را برای جلوگیری از سوء تغذیه فراهم سازد.»
هم‌زمان با این مسوولان شفاخانه صحت طفل اندراگاندی می‌گوید که بیشتر مرکزهای درمان سو تغذیه در افغانستان به علت نبود امکانات مالی بسته شده اند.
به گفته مسوولان این شفاخانه، شمار کودکان سو تغذیه در این شفاخانه تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.
فرید احمد اندیشمند، پزشک اطفال، گفت: «مردم آنچه حکایت می‌کنند از سه وقت غذایی یک وقت آن را درست نمی‌توانند پیدا کنند و نبود غذای مناسب و صحی از علت افزایش سو تغذیه است. اگر همی قسم ادامه یابد کشور با بحران صحی مواجه می‌شود.»
مسوولان این شفاخانه ازکاهش کمک های جهانی در بخش بهداشت به ویژه در بخش مبارزه با سویتغذیه درافغانستان نیز ابراز نگرانی می کند
محمد لطیف باهر، سرطبیب شفاخانه صحت طفل، گفت: «کمک‌های جهانی کم شده. ظرفیت این شفاخانه کم است، گنجایش بیماران زیاد ندارد و ما از کشورهای جهان می‌خواهیم که کمک‌های شان را به افغانستان ادامه دهند.»
خبرنگار فرهنگستان ازکابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*