خانه / خبرها / گشایش اولین همایش جوانان افغانستان و روسیه

گشایش اولین همایش جوانان افغانستان و روسیه

 گشایش اولین همایش جوانان افغانستان و روسیه

همایش جوانان افغانستان و روسیه با هدف گسترش روابط علمی و فرهنگی میان جوانان دو‌ کشور روز چهارشنبه در شهر کورسک روسیه گشایش یافت.
این همایش از سوی «فیوچر تیم افغانستان» Future Team AFG با حمایت بنیاد دیپلوماسی عامهٔ گرچیکوف، دانشگاه دولتی جنوب‌غربی روسیه، سفارت افغانستان در مسکو ، کانون رشد فرهنگ و هنر افغانستان و با شراکت رسانه‌یی موسسهٔ رسانه‌یی روسیهٔ امروز و خبرگزاری اسپوتنیک برگزار شده و در آن بیش از پنجاه تن از جوانان فعال دو‌ کشور شرکت کرده‌اند و قرار است برای شش روز راهکارهای گسترش روابط میان جوانان کشور را بررسی و زمینهٔ تبادل تجربه‌ها و دانش را فراهم کنند.
در ساعات اول مراسم افتتاحیه همایش داکتر لطیف بهاند، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در روسیه در مورد پیشینهٔ روابط دو کشور و اهمیت چنین همایش‌ها در بهبود این روابط سخنرانی کرد.
در ادامه نثار احمد بهاوی، رییس گروه آیندهٔ افغانستان پیام جوانان افغانستان را به اشتراک کننده‌ها وسیله شده و بر ادامهٔ همکاری میان جوانان هردو کشور تأکید کرد.
در بخش دوم برنامهٔ امروز در دو نشست جداگانه با عناوین «صد سال روابط دیپلوماتیک دو کشور و دورنمای توسعه آن» و «آموزش، پل ارتباطی میان جوانان دو کشور» با حضور دیپلومات‌های افغانستان، اساتید دانشگاه‌های روسیه و سهم‌گیری فعال شرکت‌کنندگان برگزار شد.
بخش پایانی روز اول همایش نیزِ، بازدید از نمایشگاه فرهنگ ملل جهان و کنسرت با شکوه موسیقی و رقص روسیه و افغانستان بود.
گروه آیندهٔ افغانستان در ماه اکتوبر امسال پروسهٔ دریافت درخواست‌ها برای شرکت در این برنامه را با نشر فراخوان عمومی آغاز کرد که با استقبال گستردهٔ جوانان روبرو شد.

منبع : فیوچر تیم افغانستان» Future Team AFG

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*