خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / کمک سازمان ملل متحد به میلیون‌ها انسان در افغانستان

کمک سازمان ملل متحد به میلیون‌ها انسان در افغانستان

کابل/۱۸جدی/فرهنگستان
هم‌زمان با افزایش نگرانی ها از گسترش بیکاری، فقر و گرسنه گی در افغانستان، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گفته است که برای بیست و دو میلیون تن در این کشور کمک خواهد کرد.
با این حال شماری از خانواده‌های که وضعیت اقتصادی چندان خوب ندارند، می‌گویند که زمستان کنونی چالش‌ها را در برابر آنان چند برابر ساخته است اما از فراهم سازی کمک های بشری خبری نیست.
نفیسه، مادر چهار فرزند و همسر یک بیمار است، او سه سال پیش در نتیجه جنگ از کندز به کابل آواره شد و اکنون کودک پنج ماه اش را در آغوش می‌گیرد و در کنار جاده های پایتخت گدایی می کند.
نفیسه، گفت:«پیسه ندارم که حولی بگیرم، نه چوب دارم نه ذغال. زیرپایم نمناک است، همیشه اطفالم لرزه می‌کنند.
عبدالحمید شهروند کابل می‌گوید که به سختی مصارف خانواده هشت نفری اش را با یک کراچی دستی فراهم می سازد.
وی افزود:«در خانه هیچ چیزی ندارم.خانه ام کرایی است، پنج هزار کرایه میتم، سه ماه می شود که کرایه خانه را پرداخت نکرده ام.»
رییس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در تویتی اعلام کرده است که این نهاد در سال روان میلادی به بیست و دو میلیون تن در افغانستان کمک خواهد کرد.
رییس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، گفت:«کمک های بشری بربنیاد نیاز ها، به مردمان آسیب پذیر بی در نظر داشت تفاوت ها، ملیت، نژاد ، جنسیت اعتقاد مذهبی و عقاید سیاسی رسانده می شوند. هدف فعالیت های بشردوستانه مان در سال ۲۰۲۲ کمک به ۲۲ میلیون تن در افغانستان است.»
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*