خانه / خانواده / اطفال / کمک دو کشور برای پشتیبانی از آموزش کودکان در افغانستان

کمک دو کشور برای پشتیبانی از آموزش کودکان در افغانستان

کابل/۶عقرب/فرهنگستان
صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد یا یونیسف می‌گوید که پشتیبانی از آموزگاران به رشد و یادگیری دانش‌آموزان در افغانستان، کمک خواهد کرد.
یونیسف در صفحه تویترش نگاشته است که کوریای جنوبی و دنمارک ده میلیون دالر برای پشتیبانی از آموزگاران و روند آموزش کودکان در افغانستان کمک کرده‌اند.
صندوق کودکان سازمان ملل متحد، گفت: «پنج میلیون دالر دنمارک و پنج میلیون دالر دیگر کوریای جنوبی برای آموزش پسران و دختران آسیب‌پذیر در افغانستان، کمک کرده‌اند. حمایت از آموزگاران سبب رشد دانش‌آموزان می‌شود.»
از سوی‌هم، برخی از آموزگاران می‌گویند که تنخواه آموزگاران اندک است و از همین‌رو آنان نمی‌توانند هزینه‌های خانواده‌های شان را تامین کنند.
آموزگاران از این‌که با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند، شکایت دارند.
احمدزی احمدی، آموزگار، گفت: «اگر به این گونه پول برشان تعین شود که در آن سرپناه معلم و مصارف خانه شان پوره شود و همچنان زندگی شان عادی پیش برود بنآ ما از این اقدام استقبال می‌کنیم.»
عبدالنصیر، آموزگار دیگر، می‌گوید: «معاش‌ها را به اندازه بسازد که حداقل معلمان بتوانند که روزمره خرچ و خوراک فامیل و خود شان پوره شود که یک روحیه آرام معلم پیدا بکند تا بتواند درس به شاگرد ارایه بکند.»
شماری از آموزگاران می‌گویند که به دلیل پایین بودن تنخواه آموزگاری، تغییر مسلک داده‌اند و یا به مکتب‌های خصوصی رجوع کرده‌اند.
خبرگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*