خانه / خبرها / دریچه ویژه / کاهش کمک‌های سازمان ملل به افغانستان

کاهش کمک‌های سازمان ملل به افغانستان

کابل/۲۷حوت/فرهنگستان
برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) اعلام کرد که کمبود بودجه این نهاد را مجبور کرده است تا کمک‌های نجات‌دهنده برای دست‌کم چهار میلیون تن را در افغانستان کاهش دهد.
این سازمان اعلام کرد که گرسنگی فاجعه‌بار می‌تواند در سراسر افغانستان گسترده شود و اگر حمایت‌های بشردوستانه پایدار نباشد، صدها هزار تن دیگر برای زنده ماندن به کمک نیاز خواهند داشت.
بربنیاد اعلامیه این نهاد، با توجه به محدودیت‌های بودجه، حداقل چهار میلیون تن در ماه جاری فقط نیمی از آن‌چه را که نیاز دارند دریافت خواهند کرد.
برنامه جهانی غذا افزوده است کمبود بودجه این نهاد در زمانی اتفاق می‌افتد که افغانستانی های آسیب‌پذیر، تازه از سردی زمستان نجات یافته، اما مشکلات اقتصادی میلیون‌ها تن را به‌سوی ناامیدی سوق داده است.
از سویی هم، سازمان ملل هشدار داد افغانستان در معرض بالاترین خطر قحطی قرار دارد و کمک‌های غذایی به این کشور آخرین راه نجات است.
برنامه جهانی غذا طی گزارشی گفته است که افغانستان در معرض بالاترین خطر قحطی قرار دارد و کمک‌های غذایی این سازمان برای میلیون‌ها نفر در افغانستان آخرین راه نجات است.
برخی خانواده‌های بی‌بضاعت به رسانه‌ها گفته‌اند به دلیل افزایش فقر و بیکاری وضعیت اقتصادی آن‌ها بدتر شده است.
این خانواده‌ها می‌گویند توانایی تأمین هزینه‌های زندگی را ندارند و نهادهای بین‌المللی به آنها کمک کنند.
سازمان ملل پیش‌تر گزارش داد از ماه آگوست سال ۲۰۲۲ به این طرف از هر ده خانواده در افغانستان ۹ خانواده قادر به تهیۀ غذای کافی نیستند.
بر اساس این گزارش، ۲۰ میلیون نفر نیز نمی‌دانند غذای وعده‌های بعدی خود را از کجا تهیه کنند و ۶ میلیون نفر دیگر نیز در یک قدمی قحطی قرار دارند.
برنامه جهانی غذا هشدار داد ذخایر مواد غذایی در ماه می سال جاری میلادی تمام می‌شود و این خانواده‌ها در سخت‌ترین شرایط قرار خواهند گرفت.
سازمان ملل در این گزارش نوشت به دلیل محدودیت‌های مالی، حداقل چهار میلیون نفر در افغانستان تنها نیمی از نیازهای غذایی خود را در ماه مارس دریافت خواهند کرد.
گفتنی ‌است برنامه جهانی غذا به ۹۳ میلیون دالر برای کمک به ۱۳ میلیون تن در ماه آینده میلادی و ۸۰۰ میلیون دالر برای شش ماه آینده برای کمک به این افراد نیاز دارد.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*