خانه / فرهنگ و هنر / فرهنگ / آوازهای خفه‌شده؛ کارزار جمعی از هنرمندان در حمایت از زنان

آوازهای خفه‌شده؛ کارزار جمعی از هنرمندان در حمایت از زنان

کابل/۱۵ثور/فرهنگستان
فرهاد دریا، آوازخوان نامدار کشور، در همکاری با ۱۴ هنرمند زن هنرهای تجسمی و عکاسی از کشورهای مختلف قرار است کارزاری را برای حمایت از زنان افغانستان در خارج از کشور راه‌اندازی کند.
در فراخوان این کارزار که روز (چهارشنبه، ۱۳ ثور) نشر شده، آمده که برای نخستین بار موسیقی و هنرهای تجسمی در حمایت از زنان و‌ دختران افغانستان زیر تسلط طالبان در سنگر‌ واحد قرار بگیرند.
در این کارزار که زیر نام «آوازهای خفه‌شده» فعالیت خواهد کرد، آمده است: «ما با مردم رو در رو، مستقیم و بدون سانسور صحبت می‌کنیم. صدای مردمی هستیم که پشت دروازه‌های بسته دوحه و دوحه‌ها خریدار ندارند.»
این کارزار از ام‌روز(جمعه، ۱۵ثور ) آغاز و تا ۱۹ جوزا مطابق به ۵ می تا ۹ جون قرار است ادامه پیدا کند، هنرمندان زن از افغانستان، ایران، بریتانیا، آلمان و هالند با نمایش آثار هنری‌شان، از زنان افغانستان حمایت کنند‌.
هدف از این کارزار، بلند کردن صدای دختران و زنانی خوانده شده است که پس از تسلط طالبان از آموزش، تحصیل و کار محروم شده‌اند.
در همین حال، قرار است بخشی از درآمد کنسرت‌های موسیقی این کارزار در کشورهای مختلف به هنرمندان نیازمند در افغانستان‌ کمک شود.
هرچند اعتراض به نقض حقوق‌ بشر به‌ویژه زنان در افغانستان در کشورهای مختلف تا کنون ادامه داشته، اما این‌ نخستین بار است که به چنین شیوه‌ای برای رساندن صدای زنان افغانستان توسل جسته می‌شود.
گفتنی است که این کارزار پس از برگزاری نشست دوحه در‌ مورد یافتن راهکار جامعه جهانی در زمینه تعامل با طالبان، شکل گرفته و نوعی اعتراض به این کار سازمان ملل‌ متحد نیز است.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*