خانه / خبرها / وکیل ارشد ترامپ در پرونده روسیه استعفا داد

وکیل ارشد ترامپ در پرونده روسیه استعفا داد

جان داوئد، وکیل ارشد دونالد ترامپ که امور حقوقی پرونده ارتباط ادعایی ستاد آقای ترامپ و روسیه را برعهده داشت استعفاء داده است.

او گفته به این باور رسیده که آقای ترامپ دیگر به توصیه‌های حقوقی او توجه نمی‌کند.

در همین حال، گزارش‌های دیگر از بی‌اعتماد شدن آقای ترامپ به توانایی جان داوئد در مقابله با تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ترامپ-روسیه حکایت دارد.

روز پنجشنبه (۲۲ مارس – دوم فروردین) جان داوئد در ایمیلی به روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: “من عاشق رئیس جمهورم و برایش آرزوی بهروزی دارم.”

رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات ترامپ-روسیه در حال بررسی هرگونه رابطه میان اعضای ستاد آقای ترامپ با کرملین است که با نیت تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ صورت گرفته باشد و همزمان در حال یافتن پاسخ به این پرسش است که آیا آقای ترامپ با اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا)، قصد متوقف کردن این تحقیقات قضایی را داشته یا خیر.

جان داوئد که در میان وکیلان آقای ترامپ مسئول امور حقوقی مربوط به این تحقیقات بود چند روز پیش هم با ابراز خرسندی از اخراج اندرو مک‌کب، قائم‌مقام سابق اف‌بی‌آی خبرساز شده بود.

او شنبه گذشته در واکنش به اخراج آقای مک‌کب، آن هم تنها ساعاتی پیش از موعد بازنشستگی او، گفته بود امیدوار است اکنون رود روزنستاین، معاون اول دادستان کل هم شهامت پیدا کند و بازرس ویژه، رابرت مولر را اخراج کند و تحقیقات ارتباط ادعایی میان اعضای ستادآقای ترامپ با کرملین را فیصله دهد.

آقای داوئد اگر چه ابتدا به رسانه‌های آمریکایی گفته بود که این نظر او در مقام وکیل ارشد دونالد ترامپ است و بدین جهت می‌تواند دیدگاه حقوقی رئیس‌جمهوری هم تلقی شود؛ اما کمی بعد در ایمیلی تصریح کرد که “تشویق به اخراج رابرت مولر” تنها دیدگاه شخصی او بوده است.

۲۲٫۰۳٫۲۰۱۸

منبع : بی بی سی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*