خانه / خبرها / پیروزی قاطعانه ولادیمیر پوتین در انتخابات روسیه !

پیروزی قاطعانه ولادیمیر پوتین در انتخابات روسیه !

ولادیمیر پوتین با کسب ۷۳.۹ درصد از آراء پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری روسیه !

بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری روسیه، پوتین تا کنون با کسب ۷۳.۹ درصد از آراء پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری روسیه است.
کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری روسیه لحظاتی پیش با انتشار خبری فوری اعلام کرد: تا کنون، ولادیمیر پوتین، ۷۳.۹ درصد از آراء را در انتخابات امروز به دست آورده است.
در بیانیه صادره از سوی کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری روسیه در این خصوص آمده است: پس از شمارش حدود ۲۲ درصد از آراء اخذ شده در این انتخابات، پوتین پیشتاز انتخابات امروز به شمار میرود.

بر اساس اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات روسیه، بیش از ۱۱۰ میلیون و ۸۵۸ هزار نفر افراد واجد رای دهی، برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند که از این مقدار، نزدیک به دو میلیون نفر، اتباع روسی ساکن خارج ار کشور هستند. در انتخابات سال ۲۰۱۲ در روسیه ۱۰۹ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۳۳۱ نفر ثبت نام کرده بودند.

رای گیری انتخابات ریاست‌جمهوری علاوه بر سراسر خاک فدراسیون روسیه، در ۲۵۰ حوزه رای گیری در خارج از مرزهای این کشور انجام می گیرد و اتباع روسی ساکن سایر کشورها، با حضور در سفارت یا کنسولگری‌های فدراسیون روسیه در سراسر جهان می توانند رای خود را به صندوق‌های رای بریزند.

شهروندان روسیه  رئیس جمهور آینده خود را از میان ۸ نامزد : “ولادیمیر پوتین” (نامزد مستقل)، “پاول گرودینین” (حزب کمونیست روسیه)، “ولادیمیر ژیرینوفسکی” (حزب لیبرال دموکرات)، “کسنیا سوبچاک” (حزب «ابتکارعمل شهروندی»)، “گریگوری یاولینسکی”(حزب «یابلاکا»)، “سرگئی بابورین” (حزب «اتحاد ملی روسیه»)، “بوریس تیتوف” (حزب رشد) و “ماکسیم سورایکین” («کمونیست‌های روسیه»)، یکی را انتخاب کنند.

 به اساس گزارش رسانه های روسیه ، ناظرین انتخاباتی افغانستان  نیز در جمع  ۳۰۰ ناظر بین‌المللی از کشورهای مختلف جهان ،  از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه سال ۲۰۱۸ در نقاط مختلف روسیه نظارت نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، شاه سلطان عاکفی، آتشه فرهنگی سفارت افغانستان در روسیه، محمد تمیم اخلاص، رئیس انجمن همکاری با جوانان، احمد هیواد رهیاب، رئیس شبکه جوانان کابل، محفوظ آرین و مریم تیموری از جمله ناظرین بین‌المللی انتخابات ریاست جمهوری روسیه سال ۲۰۱۸ می‌باشند که به نمایندگی از افغانستان از این روند نظارت می‌کنند.

شاه سلطان عاکفی، آتشه فرهنگی سفارت کبرای جمهوری اسلامی افغانستان در روسیه در صفحهٔ فیسبوک‌اش نوشته است که وی به دعوت مجلس سنای پارلمان روسیه به حیث ناظر بین‌المللی در نظارت از این انتخابات در شش مرکز رای‌دهی واقع در شهر مسکو، شرکت نموده است.
در حال حاضر رسانه های روسیه گزارش میدهند که ، کمیته مرکزی انتخابات روسیه بعد از ارزیابی ۴۰ ٪ پروتوکول ها اعلام نمود که ولادیمیر پوتین در سطر اول و پاول گرودینین کاندید حزب کمونیست در سطر دوم انتخابات ریاست جمهوری روسیه قرار دارند.
معلوم شده است که ولادیمیر ژیرینووفسکی تا کنون در سطر سوم قرار دارد و ۶.۴٪ رای مردم را بدست آورده است.
خاتنم کسینا سابچک نامزد “ابتکارات مدنی” تا کنون در سطر چهارم قرار دارد و ۱.۴ ٪ رای مردم کشور خود را آورده است.
به تعقیب وی گریگوری یفلینسکی رهبر حزب سیب با ۰.۸۰ رائ، ماکسیم سورایکن (“حزب کمونیست”) ۰.۶۴ رائ، سرگی بابورین رهبر حزب اتحادیه عمومی مردم روسیه و باریس تیتوف رهبر (حزب توسعه) هر یک با ۰.۵٪ رای مردم در سطر های پائین قرار دارند.
نتیجه نهایی شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۸ روسیه نیمه شب به وقت محلی اعلام میشود.

خواجه میر احمد

فرهنگستان 

۱۸ مارچ ۲۰۱۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*