خانه / فرهنگ و هنر / فرهنگ / برگزاری نمایشگاه سه‌روزۀ کتاب‌خوانی در پُل‌سوخته کابل

برگزاری نمایشگاه سه‌روزۀ کتاب‌خوانی در پُل‌سوخته کابل

کابل/۳۰دلو/فرهنگستان
پل‌سوخته کابل پس از پاک‌سازی با برگزاری نمایشگاه کتاب و گرفتن نمای زیبا با حضور ده‌ها نفر مورد استقبال قرار گرفت.
ام‌روز (یک‌شنبه، ۳۰ دلو) به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و استفاده درست از مکان‌های شهری، نمایشگاه کتاب‌خوانی در ساحه پُل‌سوخته از سوی شاروالی کابل به‌ همکاری انتشارات سیرت برگزار شد.
این نمایشگاه کتاب‌خوانی به مدت سه‌روز برگزار شده که در آن کتاب‌های عقیدتی، فقهی، تاریخی، اقتصادی و طبی به نمایش گذاشته شده است.
این نمایشگاه تصویر امید بخش از مکانی را به نمایش گذاشته که دو دهه مرگ تدریجی را برای شماری از جوانان فراهم می کرد. زیرا پل سوخته به محلی برای تجمع معتادان به مواد مخدر مبدل شده بود.
برگزار کنندگان این نمایشگاه می گویند این قدم برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه برداشته شده است.
برخی از اشتراک کنندگان این مراسم می‌گویند که سال‌های زیاد این محل تصویر زننده‌ای را از جامعه ارائه می‌کرد اما اکنون برگزاری این نمایشگاه دید مردم را نسبت به پل سوخته تغییر داده است.
یکتن از اشتراک کنندگان این نمایشگاه گفت: «به نظر مه فرصت‌های که برای مطالعه و بخاطر رشد کتابخوانی در هر نقطه کابل ایجاد شود این صد در صد مفید می‌باشد و این یک محل عبور و مرور مردم است، شایقین که از این محل عبور می‌کنند هتمن دور می‌خورند و یک کتاب مطالعه می‌کنند.»
برخی از جوانان کتاب خوان در این نمایشگاه می‌گویند که فرهنگ مطالعه در این نمایشگاه  فرصت امید وار کننده برای آینده است.
یک باشنده کابل گفت: «خوشبختانه به کورس روان بودم وقتی که ساحه را دیدم حیران ماندم و از دوستانم پرسیدم برایم گفتند که اینجا جوانان می‌توانند کتاب مطالعه کنند.»
همزمان با این سخنگوی فرماندهی امنیه کابل می گوید که پل سوخته محلی به شمار می رفت که تمام معتادان در آنجا به زندگی شان پایان می‌دادند.
خالد زدران   سخنگوی فرماندهی امنیه کابل «پل سوخته جوانان ما را به مواد نشه‌آور آغشته می‌کرد و در آغوش اش جان شان را می‌گرفت. به ابتکار امارت اسلامی تمام آن جوانان گردآوری شدند و گروه‌های مافیایی که اینجا به جوانان مواد نشه‌آور توزیع می‌کردند و جوانان را به آن تشویق می‌کردند آن خنثی شدند و فابریکه‌های شان از بین برده شد و مجرمین به پنجه قانون سپرده شدند.»
پیش از این، در این محل معتادان مواد مخدر به شمول زنان و کودکان تجمع می کردند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*