خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / نصاب تحصیلی جدید دانشگاه‌ها؛ ثقافت اسلامی از هشت کردیت به ۲۴ کردیت افزایش یافت

نصاب تحصیلی جدید دانشگاه‌ها؛ ثقافت اسلامی از هشت کردیت به ۲۴ کردیت افزایش یافت

کابل/۲۶حمل/فرهنگستان
وزارت تحصیلات عالی حکومت سرپرست طالبان مضمون «ثقافت اسلامی» را در دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی دولتی و خصوصی از یک کردیت در سمستر به سه کردیت در سمستر افزایش داده است.
براساس مکتوبی که در اختیار روزنامه اطلاعات روز قرار گرفته، افزایش کردیت مضمون ثقافت‌اسلامی از هشت کردیت در طول یک دوره‌ی تحصیلی چهارساله به ۲۴ کردیت از سوی انجنیر روح‌الله روحانی رییس انکشاف برنامه‌های علمی وزارت تحصیلات عالی طالبان پیشنهاد و توسط مولوی عبدالباقی حقانی سرپرست این وزارت منظور شده است.
مولوی عبدالباقی حقانی در پاسخ به این پیشنهاد نگاشته است: «نصاب تحصیلی مضمون همه‌شمول ثقافت اسلامی با کمیت ۲۴ کردیت، جهت تطبیق از سمستر اول سال ۱۴۰۱ [خورشیدی] در تمام پوهنتون‌ها/دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی دولتی و خصوصی کشور برای یک دوره‌ی تحصیلی منظور است.»
حقانی تأکید کرده است که تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی مکلف هستند تا ضمن تهیه‌ی نصاب یادشده به زبان‌های دری و پشتو، مواد درسی مورد نیاز آن‌را مطابق مفردات و مراجع تأیید‌شده‌ی نصاب تهیه و ترتیب کنند.
از سوی هم، ریاست انکشاف برنامه‌های علمی وزارت تحصیلات عالی طالبان این موضوع را طی مکتوبی که نسخه‌ای از آن در اختیار روزنامه‌ها قرار گرفته، به دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی ابلاغ کرده است.
با این حال، وزارت تحصیلات عالی طالبان تا کنون در این مورد به رسانه‌ها چیزی نگفته است.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*