خانه / خبرها / نشست جهانی ” امنیت ” در مسکو
نشست جهانی " امنیت " در مسکو

نشست جهانی ” امنیت ” در مسکو

نشست جهانی ” امنیت  ” در   مسکو  با شرکت هیات هایی بیشتر از ۸۰ کشور جهان به کار آغاز نمود.

در این نشست دو روزه  بیشتر از ۷۰۰ شرکت کننده  ، از جمله ۲۵ سرپرست هیات در سطح وزرای دفاع  و روسای ستاد کل نیروهای مسلح ، فرماندهان ارشد نظامی و کارشناسان نظامی  از کشورهای مختلف جهان  شرکت دارند.

در نشست بین المللی امنیت مسکو ،  مسائل مختلف منطقه ای و جهانی از جمله جریان تکفیری و تروریسم در سوریه و یمن و دامنه آن در خاورمیانه، تحولات جدید شکل گرفته در این مناطق  و دیگر نقاط جهان و همچنین بحث فضای سایبری از جمله مسایل مورد توجه و بحث این نشست جهانی می باشد .

به گذارش روزنامه کمرسانت ، وزارت دفاع روسیه که کنفرانس سازمان دهی شده خود را در حد کنفرانس امنیتی مونیخ می دانند، قصد دارند در سال جاری مسئله تروریسم در خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی و همچنین مشکل سپر موشکی آمریکا و امنیت منطقه آسیا و اقیانوس آرام را در مرکز توجه قرار دهند. در این نشست مقامات نظامی همه کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا دعوت شده اند و تنها کشوری که از فهرست میمهانان حذف شده، اوکراین است.

روزنامه کمرسانت مینویسد :

الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه ضمن کنفرانس مطبوعاتی اعلام نمود :

«علاوه بر مستشاران نظامی ۷۸ کشور، از جمله ۲۰ وزیر دفاع، کارشناسان برجسته خارجی و روسای سازمانهای بین المللی از جمله دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا، سازمان همکاری شانگهای، دبیراجرایی جامعه کشورهای مشترک المنافع، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب و نائب رئیس کمیته صلیب سرخ جهانی، در کنفرانس امنیتی مسکو شرکت نموده اند»

به گفته وی، در میان کارشناسان نمایندگانی از موسسات علمی  و معتبر کشورهای اروپایی، آمریکایی، خاورمیانه، آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین که در زمینه مسائل امنیت بین المللی تخصص دارند، در کنفرانس مسکو حضور دارند.

همچنین در نشست سه جانبه وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه آخرین اوضاع این کشور و تقویت همگرایی ها برای مبارزه با تروریسم بررسی خواهد شد .

قرار است ، محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان در نشست امنیتی بین المللی در مسکو به نماینده گی از افغانستان اشتراک نماید و در حاشیه این نشست با مشاوران امنیت ملی ایران و پاکستان نیز  دیدار و مذاکره نماید .

خواجه میراحمد

فرهنگستان

۲۵ می ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*