خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / معرفی سلطان دمبوره و بابای موسیقی پشتو در افغانستان

معرفی سلطان دمبوره و بابای موسیقی پشتو در افغانستان

کابل/۷حوت/فرهنگستان
وزارت اطلاعات و فرهنگ لقب بابای موسیقی پشتو را برای استاد گل‌زمان و لقب سلطان دمبوره را به استاد صفدر توکلی، همراه با تقدیرنامه‌ها، اعطا کرد.
وزارت اطلاعات و فرهنگ به قدردانی از هنرمندان، روز(چهارشنبه، ۶حوت) برای شماری از هنرمندان سابقه دار و موفق موسیقی کشور، لقب استادی و تقدیر نامه، داد.
در این محفل که به مناسبت قدردانی از هنرمندان ترتیب شده بود با حضور شماری از استادان و هنرمندان موسیقی، همراه بود.
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، در رابطه به جایگاه هنر و هنرمندان موسیقی کشور، معلومات داد و گفت که هنرمندان برای مردم مسرت، شادی و لبخند می آفرینند.
در جریان این محفل، کتاب “زندگی نامه و گلچین آهنگ های استاد گل زمان” را که استاد اسلام الدین فیروز نوشته است، نیزروگشایی شد.
محمد طاهر زهیر، اسناد لقب استادی، تقدیرنامه های وزارت اطلاعات و فرهنگ و مدال های افتخار موسیقی، انجمن هنرمندان موسیقی افغانستان را برای هنرمندان سابقه دار و موفق کشور: استاد ظاهر باختری، استاد غلام فرید احمدی، استاد سردار احمد الله مدو، استاد ثمن گل، استاد عبدالمجید سپند، استاد طلامحمد تخاری، استاد حیات الله ابدالی و استاد عبدالقیوم ناصح، اعطا کرد.
مدال افتخار موسیقی، انجمن هنرمندان موسیقی افغانستان برای استاد محمد احسان عرفان، رییس موسیقی وزارت اطلاعات وفرهنگ نیز اعطا شد.

خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*