خانه / خبرها / نشست صلح افغانستان در مسکو

نشست صلح افغانستان در مسکو

لاوروف: تعلل بیشتر در مذاکرات بین‌الافغانی غیرقابل قبول است :
وزیر خارجه روسیه میگوید که مسکو معتقد است که تعلل بیشتر در مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه قابل قبول نیست و امیدوار است که این نشست به ایجاد شرایط پیشرفت در حل و فصل افغانستان کمک کند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست (روسیه، امریکا، چین و پاکستان) در مورد افغانستان با حضور نمایندگان طالبان و هیئت دولت افغانستان گفت که تعلل بیشتر در مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه قابل قبول نیست و امیدوار است که این نشست به ایجاد شرایط پیشرفت در حل و فصل افغانستان کمک کند.
وی گفت: ما متاسفیم که تلاش ها برای آغاز روند سیاسی در دوحه هنوز نتیجه مثبتی نداشته است. امیدواریم گفتگوی امروز به ایجاد شرایط برای دستیابی به پیشترفت در مذاکرات بین‌الافغانی کمک کند.
سرگئی لاوروف تاکید کرد: در عین حال، ما اطمینان داریم که در وضعیت انحطاط نظامی-سیاسی، تاخیرهای بیشتر غیرقابل قبول است. وضعیت نگران کننده است، به ویژه در پس زمینه نزدیک شده بهار و تابستان، زمانیکه فعالیت‌های رزمی به‌طور سنتی افزایش می‌یابد. نشانه های این امر در حال حاضر مشاهده می‌شود.
سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، هنگام سخنرانی در نشست مسکو درباره افغانستان اعلام کرد که روسیه آماده است تا در صورت نیاز نشست میان افغانان را برگزار کند.
وزیر خارجه روسیه، از ایالات متحده و طالبان خواست تا تعهدات خود را بر توافق نامه دوحه حفظ کنند.
در افغانستان درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان گروه تندرو طالبان وجود دارد، که قبلاً قلمرو قابل توجهی را در مناطق روستایی این کشور تحت تصرف داشتند و در حال حمله به شهرهای بزرگ بودند. نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان اقدامات مشترک ضد تروریستی در سراسر کشور انجام می دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*