خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / شورای حقوق بشر سازمان ملل خواهان آزادی زنان معترض شد

شورای حقوق بشر سازمان ملل خواهان آزادی زنان معترض شد

کابل/۲۰دلو/فرهنگستان
در ادامه به واکنش‌های ناروشن از سرنوشت بانوان معترض ناپدید شده در کابل، شورای حقوق بشر سازمان ملل، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و سفیر ناروی خواهان رهایی فوری این بانوان شده‌اند.
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز گذشته(سه‌شنبه، ۱۹دلو) گفته است؛ با آن‌که حدود سه هفته از ناپدید شدن چهار فعال زن و نزدیکان آنان می‌گذرد، تا کنون از سرنوشت آنان خبری در دست نیست. این شورا خواهان تحقیق و رهایی فوری این بانوان و نزدیکان شان شده است.
شورای حقوق بشر سازمان ملل در خبرنامه‌یی گفته است: «پس از نزدیک به سه هفته از ناپدید شدن چهار زن فعال و نزدیکان شان که در پیوند به تظاهرات اخیر در رابطه به حقوق زنان در کابل بازداشت و یا ربوده شدند، معلوماتی در باره سلامتی و محل نگهداری شان در دست نیست.»
در همین حال، دیبرا لاینز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان روز گذشته در دیدار با عبدالسلام حنفی، معاون رییس الوزرا نیز خواهان تحقیق در باره ناپدید شدن بانوان معترض و رهایی آنان شده است.
از سویی هم، اولی اندریس لیندمن، سفیر ناروی برای افغانستان در واکنش به ناروشن ماندن سرنوشت بانوان معترض ناپدید شده گفته است که طالبان باید در این باره تحقیق کند. لیندمن در تویتی گفته است: «ناروی عمیقا نگران سرنوشت و سلامتی بانوان معترض ناپدید شده و اعضای خانواده‌های آنان است.»
طالبان پیش از این گفته است که بررسی‌ها را در این باره آغاز کرده است. به روز یک شنبه، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رییس الوزرا نیز در دیدار با دیبرا لاینز گفت که امارت اسلامی در این باره تحقیق می‌کند.
انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان به نقل از آقای حنفی در رشته تویتی نوشته است که «پالیسی طالبان واضح است که هیچ کسی اجازه‌ی محکمه صحرایی را ندارد و به هیچ کسی اجازه تخلف داده نمی‌شود.»
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*