خانه / فرهنگ و هنر / فرهنگ / ششمین جشنواره فلم زنان هرات؛ فلم‌های راه یافته در کابل به‌نمایش گذاشته می‌شود

ششمین جشنواره فلم زنان هرات؛ فلم‌های راه یافته در کابل به‌نمایش گذاشته می‌شود

 

ششمین جشنواره فلم زنان هرات؛ فلم‌های راه یافته در کابل به‌نمایش گذاشته می‌شود

 

کابل/۲۸عقرب/فرهنگستان
بیش از بیست فلم داخلی و خارجی راه یافته به «جشنواره بین المللی فلم زنان هرات» در چهار سینما در کابل به نمایش گذاشته شد.

سایر فلم‌های راه یافته به این جشنواه فردا در سینماهای آریانا، آی خانم، نمارسانه و تالار دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه کابل به نمایش گذاشته خواهند شد.

در ششمین دور جشنواره فلم زنان هرات ۷۳ فلم از ۲۷ کشور راه یافته‌اند.

فلم‌های این جشنواره در دو روز از سوی دانش‌جویان دانشگاه کابل با استقبال گرمی رو به رو شد و یگانه تالار نمایش فلم دانشگاه کابل پر از دانشجویان و استادان این دانشگاه شده بود.

فلم “خدا حافظ دختر شیرازی” از سینمای ایران در بخش رقابت جهانی فلم های داستانی جشنواره بین المللی فلم زنان هرات و به تعقیب آن روز بعد چند فلم‌ کوتاه و فلم دختران کابل به نمایش گذاشته شد.

که در نخستین روز این جشنواره ‌افشین هاشمی کارگردان این فلم از تهران به کابل آمد و با اشتراک در نمایش فلمش در دانشگاه با دانش‌جویان گفت‌و‌گو کرد.

در بخش رقابت جهانی فلم‌های داستانی این جشنواره یازده فلم از نه کشور برگزیده شده‌اند .

۷۳ فلم از ۲۷ کشور در این جشنواره راه یافته اند:

۱۱ فلم از ۹ کشور در بخش رقابت جهانی فلم های داستانی؛
۲۳  فلم از ۱۳ کشور در بخش رقابت جهانی فلم های داستانی کوتاه؛
۶ فلم از ۴ کشور در بخش مستند داستانی؛
۶ فلم از ۵ کشور در بخش مستند کوتاه؛
۱۰ فلم از ۷ کشور در بخش رقابت جهانی فلم های انیمیشن؛
۱۰ از افغانستان در بخش رقابت داخلی؛
۸ فلم از ۵ کشور در بخش نمایش ویژه.

فلم “پنج دقیقه تا دریا”  از روسیه از فلم‌های انیمیشن بخش رقابت جهانی این جشنواره یکی از شش فلمی است که در تالار نمایش فلم‌های آی خانم اکنون نمایش داده شد.

علی مردانی، مستند ساز در این باره گفت:«این که سه هزار فلم در این جشنواره آمده است بیانگر این است که برگزار کننده‌گان جشنواره کار زیاد کردند و تبلیغات زیادی کردند که توانستند سه هزار فلم را برای جشنواره گرداوری کنند و این اتفاق بسیار خوب است.»

فلم “رویای بیرنگ” از ازبیکستان از فلم‌های بخش نمایش ویژه جشنواره بین المللی فلم زنان هرات نیز در سینما آریانا به نمایش گذاشته شد.

شهاب الدین، تماشاگر گفت:«من در جاده کار می کنم وقتی در باره نمایش فلم رویای بیرنگ شنیدم در سینما آرینا شنیدم آمدم که این فلم را ببینم. فلمی با داستان خوبی بود.»

اسیتا فردوس، مدیر سینما آریانا گفت:«هژده فلم جشنواره بین المللی فلم زنان هرات قرار است در مدت سه روز در سه تایم در سینما آریانا به نمایش گذاشته شوند. امید دارم کسانی که علاقمند تماشای فلم استند از زنان و مردان بیایند و فلم تماشا کنند تا سینماگران کشور نیز تشویق و حمایت شوند.»

هفتادوسه فلمی‌که در ششمین دور جشنواره بین المللی فلم زنان هرات راه یافته اند قرار است که فردا نیز در سینمای‌های نما رسانه و آریانا و تالارهای نمایش فلم‌های دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه کابل و آی خانم به نمایش گذاشته شوند.

خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*