خانه / خبرها / نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه برگزار شد !

شورای امنیت سازمان ملل شامگاه دوشنبه برای بررسی حمله شیمیایی ادعایی به شهر دوما در غوطه شرقی و به درخواست فرانسه برگزار شد.
واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل در این نشست گفت: ” کارشناس‌های روسی هیچ مدرکی از استفاده از سلاح شیمیایی در حمله به دوما پیدا نکرده‌اند. کشورهای غربی بدون داشتن هیچ مدرکی، ایران و روسیه را به خاطر حمله شیمیایی به دوما سرزنش می‌کنند”.
نبنزیا با بیان اینکه آمریکا حمله به سوریه را مدت‌ها پیش از حملات خان‌شیخون طراحی کرده بود، گفت: ” آمریکایی‌ها به معارضان آموزش دادند تا با استفاده از سلاح‌های شیمیایی، بهانه‌ای برای حمله هوایی به سوریه ایجاد کنند”.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد خطاب به آمریکایی ها گفت: شما هر جا میروید و به هر چیز دست می زنید فقط بحران را به جا میگذارید. آیا میدانید چه خطری را متوجه دنیا و منطقه کرده اید و میکنید؟
وی تاکید کرد: ” کشورهای غربی میخواهند تنش‌ها را در نزدیکی دمشق حفظ کنند تا شهروندان آن، در وحشت باقی بمانند. گزارش‌های جعلی از سوی لندن درباره حمله شیمیایی به سوریه استفاده شد تا توجه‌ها را از رسوایی مسمومیت اسکریپال منحرف کنند”.
این مقام روسی همچنین افزود: “سران جدید گروه تروریستی ‘جیش الاسلام’ فرایند خروج شبه‌نظامیان از دوما را در تاریخ ۶ اپریل مختل کردند”.
نماینده روسیه اضافه کرد: شورا باید در این مورد تحقیق کند که اساسا حمله ای بود یا خیر. نباید بدون تحقیق و بر اساس گزارش هایی که بسیاری از آنها ساختگی هستند فرض کرد که حمله شیمیایی بوده است.

میر احمد ” خواجه ”

فرهنگستان

۱۰٫۰۴٫۲۰۱۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*