خانه / خبرها / سازمان بهداشت جهانی: توالی ژن ۱۵ هزار ویروس نشان می‌دهد کرونا ساختگی نیست

سازمان بهداشت جهانی: توالی ژن ۱۵ هزار ویروس نشان می‌دهد کرونا ساختگی نیست

یک مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی اعلام کرد، ویروس کرونا معمولاً در میان خفاش‌ها سرایت می‌کند و توالی ژنی ۱۵ هزار ویروس نشان می‌دهد که کووید-۱۹ ساختگی نیست.

ماریا وان کرکهُوه  مسؤول فناوری پروژه های اضطراری سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهوری و پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره ساختگی بودن کروناویروس جدید در آزمایشگاه ووهان گفت: کروناویروس معمولاً در میان خفاشها سرایت می کند. توالی ژنی ۱۵ هزار ویروس نشان می دهد که کروناویروس جدید ساختگی نیست. سازمان بهداشت جهانی همراه با سازمان خواربار و سازمان بهداشت حیوانات جهان و نهادهای ذیربط چین همکاری می کند تا ناقل واسط کروناویروس جدید را پیدا و از سرایت آن از حیوانات به انسان جلوگیری کند.

مایکل رایان مسئول پروژه های اضطراری سازمان بهداشت جهانی نیز گفت: سازمان بهداشت جهانی شواهد ادعایی آمریکا دال بر خارج شدن ویروس کرونا از آزمایشگاه وو هان را دریافت نکرده است. وی تاکید کرد، با توجه به شواهد توالی ژنی و نظرات جمع آوری شده توسط سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونا طبیعیست و دانشمندان چینی نیز پیوسته در حال همکاری و تبادل تجربه و دانش در این مورد با جهان هستند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*