خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / زنان معترض در بغلان: هیچ حکومتی وجود زنان را انکار کرده نمی‌تواند

زنان معترض در بغلان: هیچ حکومتی وجود زنان را انکار کرده نمی‌تواند

کابل/۱۵جدی/فرهنگستان
گروهی از زنان در ولایت بغلان در واکنش به محدودیت‌های طالبان در برابر زنان و بسته‌ماندن مکاتب دخترانه، در یک مکان سربسته دست به اعتراض زده اند.
این زنان روز (چهارشنبه، ۱۵جدی)، در یک مکان سربسته جمع شده و خواستار رفع محدودیت‌هایی شده اند که گروه طالبان پس از گرفتن قدرت بر دختران دانش‌آموز و فعالیت اجتماعی و سیاسی زنان وضع کرده است.
آنان هم‌چنان، تأکید کرده اند که هیچ حکومتی نمی‌تواند وجود زنان را در افغانستان انکار کند.
زنان معترض در جریان صحبت‌های شان از بسته‌ماندن مکاتب، دانش‌گاه‌ها و افزایش فقر روزافزون در کشور انتقاد کردند و از جامعه‌ی بین‌المللی خواستند که به وضعیت زنان در افغانستان رسیدگی کند.
به گفته‌ی آن‌ها، سکوت در برابر جنایت‌هایی که همه‌روز از سوی طالبان انجام می‌شود، خود جنایت است و جامعه‌ی جهانی باید سکوت خود را بشکند.
این در حالی است که روز گذشته نیز گروهی از زنان در ولایت پروان در واکنش به محدودیت‌های طالبان در برابر زنان و بسته‌ماندن مکاتب دخترانه، در یک مکان سربسته دست به اعتراض زده بودند.
آن‌ها با خوانش شعارهای چون «زنان افغانستان، زندانیان جهان» و «حاضر استیم در روشنایی بمیریم تا در جهل زندگی کنیم»، از جامعه‌ی جهانی خواسته اند که حکومت طالبان را به رسمیت نشناسند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*