خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / زنان سرشناس هند برای آتش‌بس در افغانستان فراخوان دادند

زنان سرشناس هند برای آتش‌بس در افغانستان فراخوان دادند

کابل/۱۵سرطان/فرهنگستان
ده‌ها زن سرشناس و نخبه‌ی هندی در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، قتل زنان و کودکان در افغانستان را محکوم کرده و برای آتش‌بس میان طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان فراخوان داده‌اند.
وزارت خارجه‌ی افغانستان امروز (سه‌شنبه، ۱۵ سرطان) در اعلامیه‌ای گفته‌است که این زنان هندی در یک کنفرانس ویژه‌ی رسانه‌ای روی حفظ دستاوردهای دو دهه‌ی اخیر در افغانستان تأکید کرده و گفته‌اند که همیشه در کنار مردم افغانستان و حفظ نظام جمهوری در این کشور خواهند ایستاد.
به نقل از اعلامیه‌ی وزارت خارجه، این کنفرانس زنان هندی زیر عنوان «همبستگی زنان هند در محکومیت قتل زنان و کودکان بی‌گناه افغان و فراخوان آتش‌بس» برگزار شده است.
در اعلامیه وزارت خارجه آمده که زنان هندی نامه‌ی اعتراضی‌ای را مبنی بر نکوهش کتشار زنان و کودکان افغان، به قنسولگری افغانستان در شهر ممبی، فرستاده‌اند.
آنان در این نامه‌ی اعتراضی نگرانی‌های‌شان را در مورد ادامه‌ی قتل زنان و کودکان افغان، با دولت جمهوری اسلامی افغانستان و سازمان ملل متحد شریک کرده‌اند.
این درحالی است که همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، جنگ در این کشور نیز شدت گرفته است. در مقابل، گفت‌وگوهای صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان در دوحه، پایتخت قطر، ماه‌هاست که پیشرفتی نداشته است.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*