خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / راه‌اندازی کارزار مردمی برای پایان جنگ در افغانستان

راه‌اندازی کارزار مردمی برای پایان جنگ در افغانستان

کابل/۴ثور/فرهنگستان
حرکت مردمی صلح، با راه‌اندازی کارزاری در ۲۵ ولایت افغانستان، خواستار پایان جنگ کنونی درکشور شده‌است.
اعضای حرکت مردمی صلح به این باوراست که با اعلام بیرون شدن کامل نیروهای خارجی از افغانستان، ادامۀ جنگ در افغانستان تنها از مردم قربانی می‌گیرد.
صلح‌خواهان نام این کارزار شان را«خارجی‌ها می‌برآیند، دیگر جنگ برای چه؟» گذاشته‌اند.
اقبال خیبر، رییس حرکت مردمی صلح گفت: «دیگر نمی‌توان به این جهاد گفت! پس وقتی نمی‌توان “به این جنگ “جهاد گفت، پس چرا افغانان را با آن بکشیم؟»
شیران، عضو حرکت مردمی صلح افزود: «از طالبان می‌خواهیم که تا دیروز دغدغه آنان این بود که خارجی‌ها در داخل افغانستان اند و به بهانه‌های مختلف (می‌گفتند) که ما جهاد می‌کنیم، ما جنگ می‌کنیم که خارجی‌ها آمده‌اند. امروز که آنان می‌خواهند افغانستان را ترک بکنند، باز به خاطر چی این‌ها هر روز جنگ دارند؟»
این در حالی‌ است ‌که چگونه‌گی اوضاع افغانستان در ماه‌های آینده، همواره مایه نگرانی بوده، اعضای حرکت مردمی صلح از سازمان ملل می‌خواهند که در این راستا، افغانستان را یاری کند.
سردار محمد داوود عظیمی، عضو حرکت مردمی صلح می‌گوید: «تقاضای ما از ملل متحد همین است که مناطق سرحدی ما را این‌ها حراست کنند باز تا که ما خود را جور کرده بتوانیم. تا که مداخله خارجی‌ها قطع نشود، مردمان فروخته‌شده زیاد استند و به همین بدبختی دامن زده می‌شود.»
حرکت مردمی صلح، سه‌سال پیش و پس از آن آغاز شکل گرفت که در یک حملۀ انتحاری در یک ورزشگاه در شهر لشکرگاه، شانزده تن جان باختند و ده‌ها تن دیگر زخم برداشتند.
اعضای این حرکت با سفر به بخش‌های گونه‌گون کشور، همواره خواستار پایان جنگ در کشور شده‌اند.

خبرنگار فرهنگستان ازکابل
سمیع صدیقی

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*