خانه / خبرها / دیدار رییس جمهور غنی با مشاور امنیت ملی روسیه

دیدار رییس جمهور غنی با مشاور امنیت ملی روسیه

دیدار اشرف غنی با مشاور امنیت ملی فدراتیف روسیه !

اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان قبل از ظهر امروز با نیکولای پتروشف مشاور امنیت ملی فدراتیف روسیه که در راس یک هیات عالیرتبۀ آنکشور به کابل رفته بود، دیدار کرد.
در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا رئیس جمهور غنی به مشاور امنیت ملی فدراتیف روسیه و هیات همراه اش خوش آمدید گفت و سفر او را در راستای گسترش روابط میان دو کشور در عرصه های مختلف، مفید خواند.
هر دو جانب در رابطه به تقویت هرچه بیشتر مناسبات افغانستان و روسیه، تهدید تروریزم و مبارزه با آن، همکاری های منطقوی، اقتصادی، ترانزیتی و سایر مسایل بحث و تبادل نظر کردند.
مشاور امنیت ملی فدراتیف روسیه بخاطر حملات اخیر تروریستی در کشور به مردم و حکومت افغانستان ابراز تسلیت نمود و ضمن تشکر از مهمان نوازی حکومت افغانستان، از سفرش به کابل ابراز خرسندی کرد.
وی افزود که هدف سفرش به کابل، دیدار با مقامات مختلف دولت افغانستان و بحث و گفتگو با آنان بخاطر گسترش مناسبات روسیه در عرصه های مختلف با افغانستان است.
رئیس جمهور غنی در این دیدار گفت که حکومت افغانستان به شمول روسیه با تمام کشورها بخاطر مناسبات حسنه، گام های عملی برداشته و برای مذاکرات و روابط خوب در عرصه های مختلف با کشورهای منطقه، اقدامات صورت گرفته است.
مشاور امنیت ملی روسیه گفت که روسیه خواهان افغانستان باثبات بوده و آمادۀ هر نوع همکاری در زمینه مبارزه با تروریزم با افغانستان میباشد. وی افزود که ما خواهان گسترش هرچه بیشتر مناسبات خوب و همکاری های اقتصادی با افغانستان میباشیم که برای تامین امنیت، مفید خواهد بود.
رئیس جمهور اشرف غنی با ابراز تشکر از مشاور امنیت ملی روسیه، گفت که افغانستان از همکاری ها در بخش های مختلف بخصوص در زمینه های همکاری های دو جانبه اقتصادی و ترانزیتی استقبال میکند و در این خصوص نقش شما را ارزنده میداند. وی افزود: امیدوارم که سفر شما به افغانستان منتج به گسترش روابط میان دو کشور در عرصه های مختلف گردد.
رئیس جمهورغنی تصریح کرد که هدف ما تقویت روابط دو و چند جانبه میان افغانستان و روسیه میباشد که این روابط به اساس منافع مشترک استوار است و افغانستان و روسیه برعلیه خطرات مشترک مبارزه میکنند.
اشرف غنی گفت که افغانستان باثبات و مترقی به نفع کشورهای منطقه است و ما می خواهیم که اجماع ایجاد شده در راستای همکاری اقتصادی، توسعه تجارت و بخش های دیگر، تقویت مزید یابد.
وی افزود که افغانستان روابط قوی و مستحکم را با کشورهای منطقه در راستای مبارزه با تروریزم و همکاری های اقتصادی و ترانزیتی ایجاد کرده است.
رئیس جمهورغنی گفت تروریزم نه تنها برای افغانستان، بلکه برای منطقه و جهان یک تهدید میان مدت است، بناً بخاطر مبارزه مشترک و جدی با این پدیدۀ شوم، ضرورت به استراتیژی واحد و بدون تفکیک میباشد.
اشرف غنی اضافه کرد که شریک ساختن تجارب و معلومات روسیه در راستای مبارزه با تروریزم بخصوص مبارزه با گروه های که افغانستان و منطقه را تهدید میکنند، ارزشمند است.
رئیس جمهور اشرف غنی گفت که افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریزم قرار دارد و نیروهای امنیتی و دفاعی ما با شجاعت و قهرمانی این مبارزه را به پیش می برند.
وی افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در مقایسه به گذشته توانمند شده اند و نیروهای هوایی ما سه برابر افزایش یافته و ما میخواهیم پدیده شوم تروریزم را نابود سازیم.
رئیس جمهور اشرف غنی خاطرنشان کرد که افغانستان همواره بر همکاری های منطقوی در بخش های مختلف تاکید دارد و ما توانسته ایم با کشورهای منطقه روابط دو و چند جانبه را ایجاد نمائیم و با روسیه نیز خواهان گسترش هر چه بیشتر همچون روابط میباشیم.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

اول نومبر ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*