خانه / خبرها / دلیل فشار آمریکا در زمینه “S-400″، مواضع مستقل ترکیه در منطقه است

دلیل فشار آمریکا در زمینه “S-400″، مواضع مستقل ترکیه در منطقه است

اردوغان: دلیل فشار آمریکا در زمینه “S-400″، مواضع مستقل ترکیه در منطقه است!

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنرانی در جمع حامیانش در شهر دیاربکر این کشور به تشدید فشارها و تهدیدهای آمریکا علیه خرید سیتم دفاع هوائی “S-400” روسیه واکنش نشان داد و دلیل این فشارها را موضع مستقل انقره در قبال تحولات منطقه‌ای خوانده است.
رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه در جمع حامیان حزب “عدالت و توسعه” در شهر دیاربکر سخنرانی و تاکید کرد که به دلیل موضع مستقل ترکیه در قبال تحولات منطقه‌، آمریکا در حال اعمال فشار بر ترکیه به منظور لغو توافقش با مسکو برای خرید سیتم دفاع هوائی “S-400″است.
رجب طیب اردوغان گفت: “موضوع بر سر “S-400″ نیست بلکه دلیل فشارهای آمریکا آن است که ترکیه مواضع مستقل خودش را در قبال تحولات منطقه‌ به ویژه سوریه اتخاذ میکند”.
رئیس‌جمهور ترکیه با رد اظهارات آمریکایی‌ها درباره به خطر افتادن امنیت اعضای ناتو در نتیجه خرید سیتم دفاع هوائی “S-400” روسیه توسط ترکیه گفت: “همه میدانند که این موضوع هیچ ارتباطی با ناتو و پروژه “F 35″ یا امنیت ایالات متحده ندارد”.
مقام‌های آمریکایی در هفته‌های اخیر بارها به ترکیه درباره عواقب خرید اس ۴۰۰ بر روابط دفاعی واشنگتن با انقره هشدار داده‌اند و خواستار لغو این قرارداد شده‌اند.
رئیس‌جمهور آمریکا اول ماه حوت طرحی را امضا کرده که تحویل جنگنده‌های F 35 به ترکیه را تا زمان روشن شدن وضعیت خرید سیتم دفاع هوائی “S-400” روسی توسط ترکیه، به حالت معلق در می‌آورد. 
ترکیه یکی از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و آمریکا مدعی است که ورود سیتم دفاع هوائی “S-400” به شبکه دفاعی ناتو میتواند نقاط ضعف جنگنده‌های کشورهای عضو این پیمان را برای روسیه آشکار کند. علاوه بر این، کارشناسان آمریکایی میگویند واشنگتن نگران است که وابستگی به جنگ‌افزارهای روسی، ترکیه را بیش از پیش به سمت مسکو سوق دهد.

میر احمد ” خواجه “

فرهنگستان

۱۰٫۰۳٫۲۰۱۹

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*