خانه / خبرها / آماده گی داعش در کوه های افغانستان برای حمله به روسيه
داعش در کوه های افغانستان برای حمله به روسيه

آماده گی داعش در کوه های افغانستان برای حمله به روسيه

الجزیره : هزاران داعشي در مناطق کوهستانی افغانستان براي حمله به روسيه آماده ميشوند:

به گزارش “الجزيره” ، پس از تصميم روسيه براي حمله به مواضع داعش در سوريه هزاران نفر از عناصر اين گروه در کوههاي افغانستان گردهم آمده و در حال آماده سازي خود براي حمله به روسيه هستند.

خبر گزاری”الجزیره  “aljazeera”  دیروز شنبه ۲۷ می فلم مستند و گزارشی را به نشر رساند که بر اساس آن هزاران نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در حال تمرين و آماده سازي خود در کوههاي افغانستان براي حمله به روسيه هستند.

بر اساس این گزارش، سرکرده‌های داعش به هزاران جنگجوی آموزش دیده این گروه تروریستی دستور داده‌اند تا شهرهای روسیه را هدف قرار دهند.

در حالیکه برخی از کم‌توجهی روسيه نسبت به تهدیدات داعش سخن میگویند اما روس‌ها به صراحت میگویند که تحرکات داعش را از نزدیک زیر نظر دارند.

زبیر مسعود برادرزاده احمد شاه مسعود یکی از مشاوران شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد:

جنگجویان داعش از کشورهای مختلف پس از ورود به افغانستان، با هدف حمله به روسیه در حال آموزش و ساماندهی در مناطق دورافتاده و کوهستانی شمال افغانستان هستند.، وی هجوم جنگجویان داعش را به عنوان تهدید جدی برای افغانستان و همسایگانش میداند.

موصوف در این باره گفت: تروریست‌هایی که در سوریه آموزش می‌بینید همان افرادی هستند که اکنون در افغانستان حضور دارند. این تروریست‌ها از کشورهای مختلف چون تاجیکستان، ازبکستان و چچن هستند.

وی با اشاره به اینکه افغانستان از موقعیت استراتژیکی برخوردار است، افزود: آنها ممکن است از مرز عبور کنند و هدف آنها رسیدن به روسیه است.

علاوه بر حمله به روستاهای دورافتاده، داعش عملیاتی را در کابل نیز انجام داده است که تنها یکی از این حملات، ۷۰ کشته بر جا گذاشت. بنابراین اگر آنها موفق به نفوذ به روسیه شوند،کشتاری که آنها در افغانستان ایجاد میکنند پیش‌زمینه‌ای برای عملیات در مسکو، سن پترزبورگ و دیگر شهرهای  روسیه هدف است.

با این حال، ضمیر کابلوف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در افغانستان نسبت به تهدیدات در حال افزایش در مرزهای روسیه بی‌اعتنا به نظر میرسد.

کابلوف درباره این تهدیدات میگوید که در بدترین حالت ممکن است داعش موفق به ایجاد بی‌ثباتی در کشورهای آسیای مرکزی شود و هجوم پناهجویان از این کشورها به روسیه نیز احتمال ایجاد مشکلات امنیتی را در پی دارد.

زبیر مسعود از این که روس‌ها و کشورهای همسایه در شمال افغانستان وضعیت کنونی را به خوبی درک نمیکنند، ابراز نگرانی میکند زیرا شمار جنگجویان داعش در منطقه در حال افزایش است.

وی در این باره گفت: همانطور که من شاهد آن بوده‌ام، در ۳ تا ۴ سال اخیر در افغانستان وضعیت بسیار بدی پیدا کرده‌ایم و شبه نظامیان بیشتری به این کشور وارد شده‌اند.

وی ادامه داد که آنها به صورت گروهی وارد افغانستان میشوند و شمارشان روز به روز در حال افزایش است. سال گذشته آنها تنها ۳۰۰ نفر بودند، اما امسال دو هزار شبه نظامی خارجی در بدخشان حضور دارند که خطری برای همه محسوب میشوند.

با دسترسی بی‌سابقه داعش در افغانستان، این گروه تروریستی و شاخه‌های انشعابی آن، با هدف حمله به روسیه در حال آموزش و سامان دهی نیروهای خود برای حرکت به سمت شمال و قفقاز هستند.
الجزیره در ادامه نوشت که ما شاهد حضور زنان جنگجو و فرماندهان داعش با همسران‌ شان در مناطق کوهستانی و دورافتاده شمال افغانستان بودیم که نشان میدهد که برنامه آنها برای حمله به روسیه هم‌اکنون در دستورکار قرار دارد.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

۲۸ می ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*